Vinojan Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 heisann! jeg har sonar 6 producer edition, men når jeg trykker play så spilles ikke den av. den vil ikke starte med å spille. hva må jeg gjøre? kan noen hjelpe meg takker for alle mulige svar
DilliMusic Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 1.restart PC-en din og prøv på nytt 2.har du valgt riktige drivere?
Vinojan Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 1.restart PC-en din og prøv på nytt 2.har du valgt riktige drivere? heisann! prøvd å restarte PC-en.. den funka heller ikke... hva mener du med å ha valgt riktige drivere? (options-audio; tab driver?) er litt noob inennefor dette
DilliMusic Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 1.restart PC-en din og prøv på nytt 2.har du valgt riktige drivere? heisann! prøvd å restarte PC-en.. den funka heller ikke... hva mener du med å ha valgt riktige drivere? (options-audio; tab driver?) er litt noob inennefor dette jupp. har du valgt den driveren du vil ha? husker jeg installerte sonar første gang da var det ikke noen driver valgt så fikk heller ikke trykket på play jeg da heller
Slettmeg01 Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Problemet ligger trolig i lyddriveren ja. Du må passe på at du faktisk har valgt en fungerende driver, men problemet kan også skyldes andre innstillinger på Options>Audio.. Se til at du har valgt riktig lyddriver nå, hvis det så ikke fungerer, kom hit å spør om mere hjelp.
Moskus Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Hadde vært kjekt å vite hvilket lydkort du bruker. Er ikke sikkert det er støttet av Sonar.
Slettmeg01 Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Hadde vært kjekt å vite hvilket lydkort du bruker. Er ikke sikkert det er støttet av Sonar. Det ville vært rart, tror Sonar støtter de aller fleste
Moskus Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Dårligere lydkort som f.eks. noen innebygget er det dårlig med støtte til. Man kan muligens tvinge Sonar til å kjøre MME-drivere, men det er jo et fåtall som bruker tusenvis av kronser på en sequenser og som ikke spanderer på seg et litt bedre lydkort...
Slettmeg01 Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Dårligere lydkort som f.eks. noen innebygget er det dårlig med støtte til. Man kan muligens tvinge Sonar til å kjøre MME-drivere, men det er jo et fåtall som bruker tusenvis av kronser på en sequenser og som ikke spanderer på seg et litt bedre lydkort... Jeg har kjørt flere typer innebygde, dårlige lydkort med Sonar, selvfølgelig i MME-modus. Men også i ASIO, med ASIO4ALL-driver. Bruker også en del MME-modus på Native Instruments-kortet mitt også, siden det krever mye mindre av prosessoren.
Moskus Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Men det er en forskjell her: Du vet hva du gjør... MME-modus gir jo en en forferdelig latency, men det fungerer vel. ASIO4ALL har jeg ikke brukt siden jeg forsøkte det med SB Live!, men den gang var det ikke fantastisk...
Slettmeg01 Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Men det er en forskjell her: Du vet hva du gjør... MME-modus gir jo en en forferdelig latency, men det fungerer vel. ASIO4ALL har jeg ikke brukt siden jeg forsøkte det med SB Live!, men den gang var det ikke fantastisk... Joda, sant det. Når det gjelder MME, kan det vel sies at det er latency jeg vil oppnå, altså mindre press på prosessoren. Kan også sette latency på ASIO, men det blir ikke like prosessorsparende.
Moskus Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Huffda, jeg har aldri høyere latency enn 2.9 ms, helst 1.5 ms.
Vinojan Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Skrevet 23. mai 2008 heisann! takker for all hjelpen men! den funker forsatt ikke, jeg har merket av alle driveren som jeg har.. men den nekter å spille av ja,,jeg har innebygd lydkort som fulgte med Hovedkorte.... står at den heter "high definition audio-enhet" men lyd driveren dukker bare opp når jeg bruker den på MME 32 bit skal prøve å rappe Luna II lydkorte til broren min og teste det på PC-en min
Moskus Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 står at den heter "high definition audio-enhet" Ja, da tipper jeg at det er Realtek, og Sonar pleier ikke være så glad i de lydkortene. Mitt interne fungerer ikke, og det er kanskje like greit...
Vinojan Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Skrevet 23. mai 2008 skjønner skal prøve lydkorte til broren min.. gammel LUNA II Creamware... er det noen som vet hvor jeg kan få tak i driver til den? bruker vista..men tror xp driver fungerer på den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå