Gå til innhold

Hjelp til komponentvalg HTPC


Anbefalte innlegg

Hei, tenker på å bestille meg et byggesett.

 

PCen må være pen å se på, så jeg har tatt utgangspunkt i HTPC-kabinettet Antec Fusion 430 som jeg tror kommer til å skli rett inn i stua mi. I tillegg så må PCen ha litt kraft til å dra nyere spill (Age of Conan, of course). Kommer ikke til å kreve at spill skal dras i høyere oppløsning enn 1280 x 768, da PCen kommer til å være koblet opp til LCD TVen hele tiden uansett.. (Evnt klar for 1920 x 1080 da det er mulig denne skjermen blir byttet mot en fullHD etterhvert) Selvsagt må den kunne dra HDfilm, men det er vel spillene som krever mest uansett.. Kommer til å satse på å kjøre Vista 64-bit for å kunne få utbytte av ekstra minne.

 

Dessverre så er det såpass lenge siden jeg bygde PC selv, så jeg er helt grønn på minnehastigheter og hva som passer med hva.. Fint om noen kunne hjelpe meg med å se over at det jeg har valg ut av komponenter passer sammen og i det hele tatt kommer til å fungere.. og kom gjerne med forslag til hva jeg kunne sette inn istedet for de forskjellige komponentene..

 

Kikk på handlekurven min her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73236

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...