Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hudproblemer i ansiktet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei

 

For 2 år siden var jeg hos legen for å få noe som hjelper mot kviser. Jeg ønsket roacutan, men legen ville ikke gi meg det, og skrev ut Dalacin (antibiotika). Da jeg var hos legen hadde jeg en bra periode, med nesten ingen store røde kviser i ansiktet. Men, jeg hadde slike små røde kviser over hele panna. Dette har jeg enda. Legen kalte det "antydning til kviser". Jeg lurer nå på om dette er kviser? Jeg merker at dalacin hjelper, men ikke på disse små. Jeg kan ha dalacin over hele panna uten at det hjelper noe. Jeg vet ikke hvor godt de vises, selv må jeg gå ganske nært speilet for å se dem. Det ser værst ut etter jeg har vasket ansiktet.

 

Jeg har den værste hudtypen, som blir tørr og flasser bare jeg får litt vann i ansiktet, men samtidig fet og glinsende.

 

Slik pleier jeg huden:

Morgen:

Renser med men-u Healthy Facial Wash (ca 2 ganger i uka bruker jeg scrub fra shiseido).

Barberkrem påføres sjeggområdet mens ansiktet er vått. Barberer med maskin (bruker krem siden det fukter huden og gir tettere barbering. Tørrbarbering uten krem = flassende hud)

Etter barbering bruker jeg toner Anthony Astringent

Så avslutter jeg med Jack Black Double Duty Face Moisturizer SPF 20

Dalicin har jeg sluttet å bruke hver dag. Bruker det ved behov direkte på kviser.

 

Akkurat samme før jeg legger meg, untatt barbering.

 

Hudpleieproduktene jeg bruker har ikke forverret dette. Jeg har tidligere prøvd hudpleie fra Zirh, Shiseido, Vichy, Dermalogica og Clinique med varierende resultater. Produkter beregner på fet hud gjør det enda værrre, ved å tørke hud uten. Produkter beregnet for tørr hud gir mer fet hud og flere kviser.

 

Jeg vurderer nå å prøve hudpleieserien til Lucky Tiger. Noen erfaringer med Lucky Tiger?

 

Ellers noen råd/tips for hvordan jeg kan få normal fin slett matt hud?

 

Hudpleieeproduktene jeg har brukt/bruker har ikke gitt meg disse problemene. Det kom i sluttet av tenårene, og har vart siden. Er nå 26 år gammel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Trådstarter

Rett etter å vasket ansiktet, ser jeg kjempefin ut. Men så begynner der. Huden flasser, og blir glinsende. Masse fuktighetskrem må på. Så går jeg med glinsende hud resten av dagen. Merk at huden blir glisende før jeg har på krem... Jeg har ikke vært hos legen med dette.

 

Jeg kjøpte Lucky Tiger Face Wash, Face Moisturizer og eye serum. Fungerte ikke. Kremen blir nok for lett, og virker ikke på min tørre hud. Det er det som er problemet, jeg er vel nødt til å bruke en fet krem for å stoppe flassingen, men siden jeg får fet glinsende hud forverre jeg bare det. I tillegg får jeg kviser. Hva i all verden skal jeg gjøre???

Slutte å vaske meg?

Lenke til kommentar

Forsøk å se på kostholdet ditt. Mye sukker f.eks kan føre til dårlig hud. Selv er jeg intolerant overfor hvete og melk og alle mine byller/kviser/rød rundt nesen/flass i ansiktet(og hodebunn/ører for den saks skyld) holder seg borte så lenge jeg ikke spiser de tingene jeg ikke tåler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...