plbjerke Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Har sett på Casio EX-F1 hos en venn og dette ser virkelig bra ut. Hadde egentlig tenkt meg speilrefleks, men denne er et meget bra alternativ. Med video og stor zoom dekkker det det meste av mitt behov. Det jeg ikke vet, er hvordan det er inne i for eks en sportshall. Der kan være dårlig lys og med raske bevegelser stilles det store krav til lystyrke. Noen som kan si noe mer om dette ?
PMnormal Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Casio lager ikke filmbaserte kameraer. Film = Emulusjon på en stripe plast, også kjent som engangssensor.
faaeri Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Har sett på Casio EX-F1 hos en venn og dette ser virkelig bra ut. Hadde egentlig tenkt meg speilrefleks, men denne er et meget bra alternativ. Med video og stor zoom dekkker det det meste av mitt behov. Det jeg ikke vet, er hvordan det er inne i for eks en sportshall. Der kan være dårlig lys og med raske bevegelser stilles det store krav til lystyrke. Noen som kan si noe mer om dette ? Jeg er akkurat i ferd med å avslutte testen av dette kameraet, og det slett ikke dumt. Hvis du skal bruke det til sportsfotografering, skal du være klar over at autofokushastigheten gå en del ned ved bruk av tele (den er lynrask på korte brennvidder). Brukergrensesnittet er heller ikke det beste. Men kameraet er kjapt, bildekvaliteten bra og lysstyrken på kameraet høy. Er det idrett med raske bevegelser, så er jo seriebildefunksjonen på dette kameraet uvurderlig. Men til prisen får du et ganske anstendig speilreflekskamera, som jo har høyere bildekvalitet. Så det er vanskelig å gi en konktret anbefaling. Det jeg kan røpe før testen kommer ut er at dette har vært et utrolig morsomt kamera å teste. jeg regner med at testen kommer på forsiden i morgen.
plbjerke Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 Takk for svar. Ser frem til dine testresultater. Jeg skal bruke det mye til sport innendørs (turnere) så spesielt dine tester med rask lukker og under dårlig lys er jeg spent på. (Fint at du flytta innlegget, det havnet på feil forum først) Turde ikke legge det inn under speilrefleks forum (det hører heller ikke til der; selv om det nok vil konkurrere om de samme kundene).
Platatiburon Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Heisann! Hiver meg på den tråden her med et enkelt spørsmål jeg! Er enkelt og greit ute etter et digitalkamera som også kan ta opp film i bra kvalitet! Og jeg fant egentlig ikke så mye informasjon om hvordan kvaliteten var på videoopptakene på dette kameraet. Vil det funke bra for vanlig "familiefilming"? Eller er det å anbefale å kjøpe digitalkamera og videokamera hver for seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå