Gå til innhold

Gode batterier til Sony Cyber-Shot DSC-W17 (AA NiMH)


Anbefalte innlegg

Har et Sony Cyber-Shot DSC-W17 som jeg hadde 4x2100mAh NiMH batterier til, men har klart å miste disse under flytting. Har fremdeles den originale NiMH AA laderen som fulgte med kameraet, og den klarer vel å lade alt annet av NiMH batterier, gjør den ikke?

 

Trenger 4 nye batterier nå altså (greit med 2 sett). Noen som har noen formening om hvilken produsent osv som er ålreit?

 

2700mAh batterier hos Altitec

2100mAh - ny type fra GP

2700mAh - gode gamle GP

 

Alle disse vil kunne lades i min lader? Noen som har spesielt bra erfaring med et av disse eller andre merker og typer?

 

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de nye ser ikke ut til å ha noen annen fordel over de gamle enn at de ikke selvutlader like fort, dette blir dog knakende likegyldig for deg med mindre du bruker kameraet så sjelden at det kan gå en mnd. mellom hver gang du bytter/lader batteri.

så hvis du bruker kameraet endel, vil jeg tro de "gamle" med 2700mah passer deg bedre

 

Altitec vet jeg ikke noe om, men det beste du kan gjøre er vel egentlig å lese tester, jeg vet GP stort sett har kommet ganske godt ut.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Skjønner. Har det noe å si for den totale levetiden til batteriet også, eller er det uforandret? Veit ikke hvor mye ekstra krutt det er i batterier med oppgitt 600mAh mer jeg, eller om jeg skal kjøpe den nye typen, som også er billigere? Er GP bra nok batterier, eller bør jeg se etter noen spesielle andre merker?

Lenke til kommentar

Bruker det ganske sjeldent egentlig, men er sånn som nå til helga når jeg drar på Danmarkstur at det bare bør være å gå i hylla å hente kameraet og et par ekstra batterier, så har jeg til hele helga.

 

Ser også at det oppgis at den nye typen yter bedre ved lavere temperaturer enn øvrige NiMH-batterier, noe som var helt forferdelig på Sony batteriene som fulgte med, så mulig det blir den nye typen på meg.

 

Men kan de lades i laderen min, eller må det kjøpes ny nå?

 

EDIT:

Så din siste edit nå. 2700 kan du ta noen bilder med eller? Veit du ca hvor mange?

 

 

EDIT2:

Disse lader på 15 minutter! Kan det stemme?

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Da skipper jeg hurtiglading. Ser andre rundt omkring melder at man kan bruke Sonyladeren til andre batterier også, så da bestiller jeg meg nok uansett bare batterier, ikke lader.

 

Sitter å regner litt på batteritiden nå. Ser at den nye typen er oppgitt med 15 % tap på 1 år, altså 0,04 % per dag mot standard NiMHs 1 % per dag. Det gir at et 2100mAh batteri vil ha 2075mAh batteritid igjen etter 30 dager, mot 2017mAh igjen på 2700mAh batteriene av den gamle typen. Etter 60 dager ser vi på en gjenværende kapasitet på 2050mAh på 2100mAh batteriet og 1477mAh på 2700mAh batteriet. Nå er det 2,5 måneder siden jeg brukte mitt sist ser jeg, så da spørs det om ikke det passer best for meg med 2100mAh batteriene. 1000x oppladning er jo også positivt.

 

EDIT:

Det blei de nye GP 2100mAh batteriene med Quick-charger (6 timer) på meg til 320 kr inkl frakt, så håper jeg at de ligger i postkassa før fredag. Det blir bra. :)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...