Eiriqs Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Hei Jeg lurer på om det er stor forskjell på Oprativ system (Vista) og spill når jeg har en harddisk med 10000 rpm i steden for en harddisk med 7200 rpm.
Anv Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Hei Jeg lurer på om det er stor forskjell på Oprativ system (Vista) og spill når jeg har en harddisk med 10000 rpm i steden for en harddisk med 7200 rpm. 7200 disker har tatt igjen den originale Raptor i de fleste sammenhenger og gått forbi i ytelse på noen områder. Skal du ha en merkbar økning er den nye VelociRaptor'en den raskeste SATA disken på markedet idag. Den er tilgjengelig i løpet av noen uker. Den vil spare deg noen sekunder her og der men det blir absolutt ikke noen dag/natt opplevelse. (i forhold til de raskeste 7200 diskene på markedet)
Ninjahamster Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Jeg kjører OS og Conan på 74 GB Raptordisk men trenger en til slave disk for flere spill. Alt fra 300 GB og oppover. Noen å anbefale som er rask? Eventuelt linker til tester som bekrefter valget? Da tenkter jeg på ok priset 7200 disk. Jeg driter i støy. Gidder ikke investere 2k (300 GBen) i nok raptor.
Anv Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Jeg kjører OS og Conan på 74 GB Raptordisk men trenger en til slave disk for flere spill. Alt fra 300 GB og oppover. Noen å anbefale som er rask? Eventuelt linker til tester som bekrefter valget? Da tenkter jeg på ok priset 7200 disk. Jeg driter i støy. Gidder ikke investere 2k (300 GBen) i nok raptor. De raskeste 7200 diskene er følgende: - Seagate 7200.11 (spesielt 320GB er rask, de andre er OK) - WD 640GB WD6400AAKS (vinner de fleste tester og er god overall) - Samsung 640GB eller 1TB Både 500GB og 640GB diskene er gode priser på nå, sjekk prisguiden. Har liggende både WD640 og Samsung 640 men har ikke hatt tid til hverken å montere eller teste, skal prøve i kveld.
stefank5 Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 (endret) Jeg har testet 2 stk 150gb raptorX(den siste versjonen) i raid0 oppsett og har erfart en meget rå ytelse. Ulempen er forsåvidt at raptor diskene støyer en del. Jeg tror derfor jeg går over til å bruke 1 7200 disk med 32bm cache. Hvis du ønsker å kjøpe 2 stk nye raptor x disker billig, ta kontakt . Annonse ligger på finn.no og pris kan diskuteres. Kjøpt i april og er rå på hastighet, men ønsker lydløs pc. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Endret 21. mai 2008 av stefank5
Ninjahamster Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Takker så mye. Tror det blir en WD6400AAKS Meget fin pris på den.
Anv Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Hvis du ønsker å kjøpe 2 stk nye raptor x disker billig, ta kontakt Kjøpt i april og er rå på hastighet, men ønsker lydløs pc. Mine Raptor disker bråker ikke mer enn andre disker, er du sikker på at de er montert optimalt? I noen tilfeller *kan* alle disker som står i Raid bråke mer en andre (som ikke er i raid) da de kan få en resonanns pga at de skriver/leser samtidig.
stefank5 Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Det er ikke så mange måter å montere de på i Lian Li kabinettet. Skru inn skruer, skli på plass, lås med låsefester. Bråket jeg snakker om er en knatring, som Raptor diskene er kjent for, det er ikke ressonans støy.
Anv Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Det er ikke så mange måter å montere de på i Lian Li kabinettet. Skru inn skruer, skli på plass, lås med låsefester. Bråket jeg snakker om er en knatring, som Raptor diskene er kjent for, det er ikke ressonans støy. Er det uten gummiforinger? Som sagt mine støyer veldig lite. (i et Lian-Li PCA-71 kabinett)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå