Gå til innhold

Chieftec D.B.T. sammen med Zalman 5005CU


Anbefalte innlegg

Er ikke helt med på vifte oppsettet mitt.

 

Har et Chieftec Dragon Bigtower.

Vifta som fulgte med og som er festet i side dekselet/døra er plassert slik at den blåser luft rett inn mot skjermkort og cpu.

Greit nok det og sikkert smart tenkt av Chieftec. Problemet er bare det at jeg har en Zalman 5005CU som ikke blåser luft inn mot cpu-kjøleribben, men utover. Om jeg snurrer i gang kabinett vifta i døra står de rett og slett og blåser mot hverandre.

Har også en del Papst vifter i kabinettet og sliter med en helsikes turbulens når jeg setter på viften i døra uansett hvilken vei jeg setter de andre kabinett viftene til å blåse. Bl.a. blir vifta som sitter nederst i fronten av kabinettet og som 'etter boka' skal blåse innover, nærmest nøytralisert av dette. Cpu temperaturen synker heller ikke nevneverdig når vifta i side dekselet er på.

 

Lurer litt på om jeg rett og slett skal snu vifta i døren selv om det er ønskelig å ha viftene som blåser ut høyest oppe i kabinettet. Kanskje Zalman vifta ikke passer så bra i dette kabinettet.

Noen som har erfaring med problemet eller forslag å komme med?

 

Rune.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zalman vifta skal vist "suge" ja.

 

Har også tenkt på å snu den, men om Zalman har brukt år på å forske frem at den skal "suge" isteden for å blåse, synes jeg kanskje det er litt tullete å snu vifta uten å få anbefalinger her i dette forumet først. Men en må jo være den første, kanskje jeg er det :-> Må lodde div ledninger osv. for å få det til eller fysisk snu den (tror jeg).

 

Rune

Lenke til kommentar

Som jeg skrev over: Lurer litt på om jeg rett og slett skal snu vifta i døren selv om det er ønskelig å ha viftene som blåser ut høyest oppe i kabinettet. Kanskje Zalman vifta ikke passer så bra i dette kabinettet...... Noen som har erfaring med problemet eller forslag å komme med?

 

Mr rolfhansen!!! Du svarte på følgende måte: Hvorfor ikke bare snu kabinettviften?

 

Du har lest hele innlegget mitt skjønner jeg.

 

Har du bl.a. testet ut dette selv, eller er det bare et skudd i natten?

 

Rune

Lenke til kommentar

Har ikke satt viften min til noe som helst, bare koblet den til. For meg var det bare en måte å koble den til på om du skjønner hva jeg mener. Hvordan snudde du den, bare ved å snu kablene?

Mener å ha lest at den skal blåse utover, men håper jeg tar feil :->

Sikkert skamteit spørsmål, men er du sikker på at viften din blåser inn mot kjøle ribba?

 

Rune

 

[ Denne Melding var redigert av: Kina bill på 2002-01-12 09:26 ]

Lenke til kommentar

Kan kanskje bare fjerne den vifta i sidedøra? Sette den et annet sted i kabinettet.. men da forsvant plutselig poenget med å ha et hull i sida på kabinettet :sad: Selv har jeg tenkt på å kjøpe meg Chieftec DA01SLD (Big Tower) ,men den vifta i siden kan jaggumeg bli et "problem"! :- Eller heller et irritasjons moment?

Lenke til kommentar

Hva med å bytte til vann, så slipper du hele problemet :razz:

 

_________________

Athlon 1.0 (@1100)

Asus A7V-E

IBM 75GXP 45GB

256 MB TwinMos PC166 (@ 2-2-2)

Gainward GeForce2 Ti/500XP (@275/530)

Win98SE & XP Pro dualboot

 

3D-Mark 2000 : 8643 (WTF?)

3D-Mark 2001 : 4498 (Jaah)

 

[ Denne Melding var redigert av: Ar`Kritz på 2002-01-12 16:04 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Ar`Kritz på 2002-01-12 16:05 ]

Lenke til kommentar

Du må snu vifta om du skal skifte mellom å blåse/suge. Du kan ikke bytte om ledningen, den kan bare stå en vei. Men vifta skal blåse mot CPU og komponentene rundt. Holderen til Zalman festes i samme skruene som grafikkort m.m.

Vifta i sidedøra på Cheiftec bråker veldig, noe av det er nok resonansen i selve døren. Jeg tok den vekk og satte den bak. Hvis hullet etter vifta er åpent får Zalman god lufttilførsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...