Gå til innhold

Telefon med gode taster, gjerne med gps og wlan.


Anbefalte innlegg

Vil ha en enkel telefon med god ergonomi, men kan godt tenke meg gps og wlan (motsigelse vel, men det er de "fancy" funksjonene jeg ser jeg får bruk for). Har idag Nokia E65 som er helt ok ergonomisk, men full av problemer og småting. Er mest gira på Nokia, men vil vurdere andre ting og. Den mest aktuelle nå ser ut til å være N78, men er usikker på tastene der.

 

Finner jeg ikke en gps/wlan-tlf som består på de andre punktene blir det hva som helst uten, tar gjerne imot tips på alternativer der og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Nokia N95 / N95 8GB (alt etter hvilke minnebehov du har og hvor stor plass lommeboka de tar i baklommen) er antageligvis to gode alternativer. Begge har stor skjerm og (etter min mening) veldig gode knapper. GPS og WLAN har de også, og du får med deg en hel haug av teknologier og funksjoner du muligens ikke har behov for.

 

Hvis du vil kjøpe en langt billigere telefon, vil jeg anbefale Nokia E51. Den mangler dog GPS, men har svært gode taster og er generelt sett en veldig fin (og undervurdert) telefon.

 

mvh

Pål Berge

Lenke til kommentar
Hei.

 

Nokia N95 / N95 8GB (alt etter hvilke minnebehov du har og hvor stor plass lommeboka de tar i baklommen) er antageligvis to gode alternativer. Begge har stor skjerm og (etter min mening) veldig gode knapper. GPS og WLAN har de også, og du får med deg en hel haug av teknologier og funksjoner du muligens ikke har behov for.

 

Hvis du vil kjøpe en langt billigere telefon, vil jeg anbefale Nokia E51. Den mangler dog GPS, men har svært gode taster og er generelt sett en veldig fin (og undervurdert) telefon.

 

mvh

Pål Berge

 

jeg var tidligere eier av N95, synes den var treg osv selv med nyeste oppdatering av programvare med "demand page"(er eller annet sånt) minne håndtering. Gikk over til nokia E51, merkbart forskjell på telefonbruk. Bedre wlan antenne som gjør at wlan er mer stabilt og ikke minst raskere. Nokia E51 har bedre CPU og mer Ram enn N95 og den er ikke treg i hele tatt! Den som er ulempene er at den har dårligere kammera enn N95 og ikke har GPS. Men den har da bedre batteri kapasitet enn N95 mer enn dobbelt kapasitet etter min erfaring. Den har også bedre standby skjerm, siden den viser epost, avtaler, sms osv.. det kan du velge bort om du vil også. Ellers så er skjermen ganske bra, til og med i direkte sollys fordi den reflektere bort lys slik at du kan skje på mobilen i direkte sollys.

 

Og ikke minst er prisen veldig bra! Anbefales etter min erfaring! Beste komplette mobilen jeg har hatt på lenge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...