Gå til innhold

Studentrabatt på kjøp av Mac til ungdomskoleelev?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en iMac, går nå i 8. klasse men har tenkt å kjøpe til konf. så går da i 9. klasse men jeg lurer på om det er mulig å få studentrabatt uansett om jeg ikke er 18 som Apple har oppgitt at man må være for å få studentrabatt. Noen der ute som vet noe om det. Det hadde vært veldig fint om jeg kunne ha fått den rabatten de har om det er mulighet for det.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man MÅ ikke være 18. Jeg bestilte min første mac når jeg var 16 og jeg ikk, men det kan jo ha noe med at jeg gikk på vidregående.

 

Men du må jo også ha studentkort eller bevis. For jeg måtte ta bilde av studentkortet mitt, ps jeg bestilte min fra eplehuset. Aner ikke helt om det er det samme hos apple.no :S

Lenke til kommentar

Hvem kan kjøpe?

Følgende enkeltpersoner i utdanningssektoren kan handle via Apple Store for utdanning:

– lærer, foreleser eller annen pedagogisk ansatt ved en utdanningsinstitusjon

– student som er 18 år eller eldre med gyldig student-ID, og som studerer eller er opptatt som student ved en utdanningsinstitusjon

– foreldre som kjøper på vegne av et barn som studerer eller er opptatt som student ved en institusjon for høyere utdanning

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/noInd

 

Jeg vil da tro at du går under en som studerer (selvom det bare er på ungdomsskolen), og hvis du får faren din eller moren din til å kjøpe bør det gå helt greit. Er mange som har kjøpt uten å være over 18 år.

Lenke til kommentar
Jeg vil da tro at du går under en som studerer (selvom det bare er på ungdomsskolen), og hvis du får faren din eller moren din til å kjøpe bør det gå helt greit. Er mange som har kjøpt uten å være over 18 år.

 

Ja jeg får uten problemer kjøpt med studentrabatt om de ikke ringer etter mer info om studentinfo

Lenke til kommentar
Jeg vil da tro at du går under en som studerer (selvom det bare er på ungdomsskolen), og hvis du får faren din eller moren din til å kjøpe bør det gå helt greit. Er mange som har kjøpt uten å være over 18 år.

Les hva som står, ungdomskole eller videregående for den skyld går ikke under "høyere utdanning". Så det vil være mot forhåndsreglene du siterer for en person som ikke er opptatt eller studerer ved en institusjon for høyere utdanning, eller personens foreldre å kjøpe en maskin med den rabattordningen. Eneste å gjøre er å gamble at en ikke blir følgt opp.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar
Jeg vil da tro at du går under en som studerer (selvom det bare er på ungdomsskolen), og hvis du får faren din eller moren din til å kjøpe bør det gå helt greit. Er mange som har kjøpt uten å være over 18 år.

Les hva som står, ungdomskole eller videregående for den skyld går ikke under "høyere utdanning". Så det vil være mot forhåndsreglene du siterer for en person som ikke er opptatt eller studerer ved en institusjon for høyere utdanning, eller personens foreldre å kjøpe en maskin med den rabattordningen. Eneste å gjøre er å gamble at en ikke blir følgt opp.

 

Tror ikke det er noe problem å gamble på det, har lest om fler i andre emner som har bestilt før de er 18 uten oppfølgelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...