mpitof Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Hei, Prøver å hjelpe en kamerat med en bluescreen feil her. Han får bluescreen of death ganske ofte spesielt når MSN, MS Works og IE 7 er oppe. Når han spiller/ikke bruker PC-en kommer den nesten aldri. På bluescreenen står det: BAD_POOL_HEADER og noen tall, (0x00000020 eller noe i flg han) Dette skjedde etter at jeg forsøkte å bytte RAM-brikke for han. (Men det viste seg at det var 3 volt og ikke 2,5 volts RAM-brikker, så jeg måtte sette i de gamle igjen.) Mulig at noe skjedde da. Samtidig byttet vi for øvrig tastatur, om det er vesentlig. Noen forslag på hva som bør gjøres?
hailgodset91 Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Hvis det er to ram brikker i den pcen prøv og ta ut den ene og test om det kommer da også tester du med bare den andre. Og hvis det er flere er det bare å teste dem sånn en og en Hadde noe av det samme problemet selv og da var det minnet som var defekt
NgZ Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Bruk memtest, så får du sjekket dem skikkelig og litt fortere.
PerB Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 .....bluescreenen står det:BAD_POOL_HEADER og noen tall, (0x00000020 eller noe i flg han) Skriv ned nøyaktif feilkode 0x000...... Benytt feilkoden i søk hos Microsoft eller på Google. Dette kan gi svar på hva som kan være årsak. Søk på Google med BAD_POOL_HEADER gir mange treff - og her er det bare å lese for å se om noen av treffene passer med din kamerats maskin.
mpitof Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Skrevet 20. mai 2008 Takk for alle svar! Jeg skal se litt nærmere på det, og kommer med tilbakemelding når jeg får testet det ut. Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå