Gå til innhold

One Call Mobil Faktura eller MTU Fri?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal bytte abonnement, og lurer på hvilken av One Call Mobil Faktura og MTU Fri som er best.

 

Det er mer enn nok av gratis ringeminutter og gratis SMS på begge så det spiller ingen rolle. Men datatrafikk i MTUs nett er gratis (bruker det bare hvis det er gratis :p). Og det er også sikkert litt forskjell på "service-kvaliteten" hos begge operatørene.

 

Hvilket abonnement burde jeg velge?

 

Takker for alle svar :thumbup: !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MTU har hatt litt starttrøbel, men begynner å fungere for de fleste vil jeg si. Onecall har vært lengre på banen og har god kundeservice (hatt 6 kontakter med dem siste 3 år og alltid fått god oppfølging). Det at MTU har gratis gprs i eget nett gjør jo at de på mange måter blir det beste valget for deg hvis du bor i et området de dekker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Vil anbefale deg One Call, siden MTU har hatt endel oppstartsproblemer. Bedre å bytte til de når de har fått ting 100% på plass. :D

Hvis du er innenfor både Onecall (MN/NWN) og MTUs dekningsområde vil jeg anbefale OneCall, fordi nettet deres er tettere enn MTUs, noe som gir bedre innendørsdekning, færre dropp og færre handoffs til NetCom/Telenormobil. Mer stabile tjenester med andre ord. Til høsten kommer OneCall også med ADHD :whistle: (turbo-3G) vet ikke om MTU gjør det.

Lenke til kommentar
Hvis du er innenfor både Onecall (MN/NWN) og MTUs dekningsområde vil jeg anbefale OneCall, fordi nettet deres er tettere enn MTUs, noe som gir bedre innendørsdekning, færre dropp og færre handoffs til NetCom/Telenormobil. Mer stabile tjenester med andre ord. Til høsten kommer OneCall også med ADHD :whistle: (turbo-3G) vet ikke om MTU gjør det.

 

ADHD? Du mener vel HSPDA?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hvis du er innenfor både Onecall (MN/NWN) og MTUs dekningsområde vil jeg anbefale OneCall, fordi nettet deres er tettere enn MTUs, noe som gir bedre innendørsdekning, færre dropp og færre handoffs til NetCom/Telenormobil. Mer stabile tjenester med andre ord. Til høsten kommer OneCall også med ADHD :whistle: (turbo-3G) vet ikke om MTU gjør det.

 

ADHD? Du mener vel HSPDA?

Ja, men det er mye lettere å skrive ADHD, for det er en forkortelse jeg husker.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg skal bytte abonnement, og lurer på hvilken av One Call Mobil Faktura og MTU Fri som er best.

 

Det er mer enn nok av gratis ringeminutter og gratis SMS på begge så det spiller ingen rolle. Men datatrafikk i MTUs nett er gratis (bruker det bare hvis det er gratis :p). Og det er også sikkert litt forskjell på "service-kvaliteten" hos begge operatørene.

 

Hvilket abonnement burde jeg velge?

 

Takker for alle svar :thumbup: !

 

Jeg har prøvd begge deler.

 

Var sinnsykt fornøyd med Onecall frem til NWN kom på banen.

 

MTU gir mer gratis, minutter og sms utgjør ca. 20 kr per mnd dersom man ringer opp kvoten.

Gratis GPRS utgjør, la oss si 5 kr. (minst)

 

Telenor gir bedre dekning enn netcom.

 

Nå fungerer GPRS i telenor også (14 kr per mb) mot 5 kr i Onecall.

 

Onecall krever pin kode,

som heller ikke er mulig å slå av.

 

Onecall støtter heller ikke WAP 1.0,

noe netcom, telenor og MTU gjør.

 

Jeg har også litt for mye "kun nødanrop", brudd

og dekningsproblem med Onecall.

 

Kommer nok til å skifte 100% til MTU når de blir

mer stabile i forhold til GPRS.

 

Men jeg vurderer ikke annet enn Onecall og MTU,

siden alt annet blir minst 10 ganger dyrere for meg!

Lenke til kommentar

Jeg har både hatt onecall og mtu. Har hatt MTU et par måneder nå, og har byttet over til onecall igjen.

Det er greit at mtu er et nyoppstartet mobiloperatør. Men jeg mener absolutt at jeg skal ha full dekning når jeg bor i Oslo. Nettet hopper av og på hele tiden når jeg bruker MTU.

Jeg tror det er den dårligste operatøren jeg har vært borti.

 

En ting som er sikkert er at jeg ikke skal betale en krone av den fakturaen jeg har fått. Jeg betaler ikke noe for et produkt som ikke fungerer som det skal.

Lenke til kommentar

Som bruker av både MTU Fri og One Call Mobil Faktura, ville jeg foreløpig valgt One Call: Bedre flyt mellom nettene her i Oslo. Er man f.eks på t-banen eller i ute i marka blir dekningen til Network Norway noe dårligere, men da går telefonen problemfritt over på Netcoms nett. Det samme kan ikke sies om MTU. Skal man sørge for god MTU-dekning mens man er "på farten" i Oslo er man nødt til å stille inn manuelt søk: Telenor. MTU fungerer bra utendørs, men så fort man setter seg til i den innerste kroken i et svært bygg, så blir forbindelsen ustabil dersom man er i MTUs nett. Noe annet som ofte skjer med MTU er at telefonen ikke klarer å omstille seg fra MTU til Telenors nett, uten at man selv hjelper til. F.eks. dersom man har mobiltlf. liggende i sekken, så mister man ofte dekningen, tlf. forblir i "ingenmannsland" uten dekning, frem til man tar den opp. Tilsvarende problemer (med samme mobil) har jeg ikke opplevd med NWN/Netcom. Dersom du likevel bor i et område hvor dekningen til MTU er god (1), og du ikke ringer ringer spesialnr/utenlands (2) (dyrere med MTU ift. Onecall),og i tillegg til dette bruker mye GPRS (3) tror jeg at jeg likevel ville valgt MTU. MTUs tilbud om gratis datatrafikk er uslåelig, ift. Onecalls 5 kr/mb. Men jeg har ennå IKKE testet ut datatrafikken (manglende oppsett for min mobiltlf.). Iflg. MTUs hjemmesider vil et slikt automatisk oppsett komme snart.

 

 

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...