Gå til innhold

Bestille deler i begynnelsen av uka - Ser dette oppsettet ok ut ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skulle i utgangspunktet kjøpe en pc til maks 4000, men har overskredet budsjettet litt.

Hvordan synes dere dette oppsettet ser ut?

Handlevogn

Kabinett: Antec SOLO

Hovedkort: Asus P5KC

Trådløstnett: Asus WL-138g V2

Skjermkort: Gainward GeForce 9600 GT Bliss GS 1024mb

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600

Ram: Mushkin XP2-8000 (4096 MB)

Kabinettvifte: Noctua NF-S12-800

Strømforsyning: OCZ StealthXStream 600 Watt

Dvd-brenner: Sony DRU-190S

Skal brukes til vanlig bruk som surfing, jobbing, høre på musikk og noe spilling.

Passer alle komponenter bra sammen, og vil ellers funke greit til mitt bruk?

Takker for svar :)

Endret av Bardis
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

IKKE BESTILL! Det passer IKKE sammen! :ohmy:

Neida, alt ser ut til å være i sin skjønneste orden. Til den prisen får du nok mye for pengene, ja.

Skrevet
IKKE BESTILL! Det passer IKKE sammen! :ohmy:

Neida, alt ser ut til å være i sin skjønneste orden. Til den prisen får du nok mye for pengene, ja.

Godt å høre :)

Flere innspill?

Skrevet

Jeg ville nok valgt et Antec Nine Hundred. Kabinettet står nå 30cm fra nesetippen min og er et prakteksemplar av et kabinett.

Skrevet
Jeg ville nok valgt et Antec Nine Hundred. Kabinettet står nå 30cm fra nesetippen min og er et prakteksemplar av et kabinett.

Har dessverre ikke noe mer penger å gå på. Så innspillene bør gå på om det er noe i samme prisklasse jeg eventuelt kan bytte ut med.. Er som sagt 1500 over budsjett allerede.

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Det finnes mange billligere RAM, hvis du ville har prisen ned. Men har du har råd, så kjøper du det sånn som det ser ut akkurat nå.

Skrevet

ville ha gått får Q9450 i stedet for Q6600. koster bare 500 kr mer, og du får MYE mer prosesor får pengene. men det er jo meg da;)

ellers så ser d bra ut til å være i den pris klassen:)

hva skal du egentlig bruke PCen til?

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Hva han skal bruke PC-en til står tydelig skrevet i første post. Men man må huske på at det er alltid slik at man kan få noe "mye bedre" for "litt mer"; alltid. Han skriver også at han allerede har overskredet budsjettet en anelse.

Skrevet

ja jeg sier også at oppsettet has er bra til den prisklassen, sier bare det er lurt og kansje sattse på en litt bedre cpu. når han først skal kjøpe mener jeg.

men for all del kjøp det. passer helt perfekt til dit bruk;)

Skrevet
Det finnes mange billligere RAM, hvis du ville har prisen ned. Men har du har råd, så kjøper du det sånn som det ser ut akkurat nå.

Ramen er allerde kjøpt på tilbud hos Netshop for 675 kr, syns det var rimelig for 1000mhz ram jeg :)

Skrevet
Hva han skal bruke PC-en til står tydelig skrevet i første post. Men man må huske på at det er alltid slik at man kan få noe "mye bedre" for "litt mer"; alltid. Han skriver også at han allerede har overskredet budsjettet en anelse.

Ja budsjettet var egentlig på 4000 kr, men nå ligger summen på 5700 pluss frakt, så er allerede nesten 2000 over budsjett...da må jeg rett og slett bare si slutt på det som er mye bedre for litt mer dessverre..

Skrevet
men for all del kjøp det. passer helt perfekt til dit bruk;)

Jeg får fra denne pcen:

- P4 3,2 Ghz

- 1GB ram

- Geforce 6800GS 512mb

Så uansett tror jeg dette blir en brukbar forbedring i forhold til det jeg er vant til..

Skrevet

Hvilke oppløsninger spiller/jobber du i?

Det er nok litt overkill med 1GB minne på 9600GT skjermkortet.

Du vil nok kunne spare inn penger ved å gå for XFX GeForce 9600GT 650M istedenfor. Den lille ekstra ytelsen er sjeldent hvert pengene.

H-H

Skrevet
Hvilke oppløsninger spiller/jobber du i?

Det er nok litt overkill med 1GB minne på 9600GT skjermkortet.

Du vil nok kunne spare inn penger ved å gå for XFX GeForce 9600GT 650M istedenfor. Den lille ekstra ytelsen er sjeldent hvert pengene.

H-H

1280x1024 el no sånt mest sannsynlig (17" Nec)

Kanskje 1680 x 1050 hvis jeg kjøper ny skjerm..

Holder med 512mb versjonen? Den er 200 kr billigere..

Skrevet
Club3D GeForce 8800 GT 512 MB vil yte bedre og koster mindre.

Har forøvrig allerede postet et svar i denne tråden, hensikten forsvinner litt om du som trådstarter ikke følger med.

Takk for forslag :)

Bra pris på det 8800GT kortet ja, hadde seff vært fint å få bedre ytelse for 300 kr mindre. Har du det selv? Har valgt 9600GT også pga lav støy og effektforbruk i tillegg til god ytelse. Lest mange som klager over støy på de 8800GT-kortene, men det støyer kanskje ikke noe merkbart ?

Skrevet

Synes ikke 8800GT støyer så mye, men det er da subjektivt.

Du har da heller ikke nevnt at støy og effektforbruk er et kriterie, jeg har fortalt deg hva som vil yte best i forhold til pris.

Regner med at du vet at det Gainward kortet ikke støyer?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...