Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Xp formatering stopper opp !


Anbefalte innlegg

Jeg finner harddisken i bios men den vil ikke formateres, etter jeg har boota opp fra windows xp plata så stopper den opp etter jeg trykker på "enter" for å innstalere windows xp.

 

Derreter kommer denne linjen opp : Formatering stopper opp på "Kontrollerer 117240 MB harddisk0 på id 0 på buss 0 på atapi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du hentet SATA-drivere slik det ble foreslått i din andre tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=953661&hl=

 

Problemet er jo at jeg ikke får hentet sata drivere ? SIden jeg verken kommer inn på windows xp, eller må jeg laste ned sata drivere, legge de inn på en cd-rom eller en diskett og deretter så trykker jeg f6 under windows xp innstalasjon slik at de blir lagt inn slik?

Lenke til kommentar
Problemet er jo at jeg ikke får hentet sata drivere ? SIden jeg verken kommer inn på windows xp, eller må jeg laste ned sata drivere, legge de inn på en cd-rom eller en diskett og deretter så trykker jeg f6 under windows xp innstalasjon slik at de blir lagt inn slik?

Helt korrekt. Du laste ned driveren på en annen maskin, legge de på et medium du har tilgang til ved oppstart på din maskin og taste F6 for å installere de.

Lenke til kommentar
Problemet er jo at jeg ikke får hentet sata drivere ? SIden jeg verken kommer inn på windows xp, eller må jeg laste ned sata drivere, legge de inn på en cd-rom eller en diskett og deretter så trykker jeg f6 under windows xp innstalasjon slik at de blir lagt inn slik?

Helt korrekt. Du laste ned driveren på en annen maskin, legge de på et medium du har tilgang til ved oppstart på din maskin og taste F6 for å installere de.

 

 

OK, så visst jeg forstår deg riktig nå, så tar jeg ut harddisken min og kobler den til en annen maskin som har windows xp ifra før av, innstallerer driveren(e) og formaterer harddisken min på den altså en annen en maskinen og innstaller Xp . Og etter det så setter jeg tilbake harddisken i min maskin igjen og da skal det funke?

Endret av Jokka
Lenke til kommentar
Nei.

Det er ikke dette vi sier du skal gjøre.

 

 

OK skjønner, har lastet ned driveren nå, og jeg trykker f6 i begynnelsen av xp formateringa.. men så kommer denne meldingen opp "Sett inn disketten med navn på "Diskett fra maskinvareprodusenten" i stasjon A: * Trykk deretter ENTER.

 

Skjønner at jeg må ha en diskett her som driveren er lagt inn på, men saken er at jeg ikke har diskett liggende. er det mulig å gjøre noen endringer i bios for å få den til å fortsette på ei cd plate som jeg har brent ut med driveren på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...