Gå til innhold

Bygge ny PC - reduksjon av støy


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har tenkt å bygge en ny og forholdsvis kraftig PC rundt Intel Core 2 Quad Q9450. I og med at dama klager på bråk fra den jeg har nå, ønsker jeg å bruke penger på å få den så stille som mulig. Har falt litt av når det gjelder utvikling av HW de siste årene så jeg kunne tenkt meg litt hjelp til å satt opp en liste over hva jeg bør kjøpe:

 

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q9450

RAM: 2 x OCZ Platinum XTC 2048MB DDR3 PC10666

HK: ?

Kabinett: ?

Vifter: ?

Skjermkort: ?

Harddisk: ?

 

Når det gjelder bruk så er den forholdsvis variert. Den må kunne dra rundt Age of Conan, CS:Source m.m., samt kunne brukes til 3D modellering i Solidworks. Tenkte å kjøpe en 24" Dell-skjerm (hvis ikke noe bedre har kommet på markedet de siste par månedene).

 

Spørsmål som jeg håper kan besvares i løpet av diskusjonen:

 

- Oppheng av harddisker?

- Dempematter i kabinettet?

- Viftestyring obligatorisk?

 

Mvh Jubalong

Endret av Jubalong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann :)

 

Helt ny her, men skal prøve og hjelpe deg..

 

Kabinett : Antec P182 Stille som fy

 

HK : EVGA nForce 780i SLI som er ett ekstremt godt HK med tanke på kjøling og at det har hele 3 PCI-E 2.0 plasser, med tanke på updates osv.

 

Vifter: Nexus RealSilent Har en selv, hører den knapt :woot:

 

Skjermkort: XFX GeForce 8800 GT Som er veldig kraftig, visst du ønsker kan du sette inn 1/2 til :) Siden HK støtter tri SLI

 

harddisk: Samsung SpinPoint 250 GB Som jeg Og har selv, meget stille og rask ;)

 

Ram: Corsair TWIN2X 4096MB har også disse selv, ingen problemer.. Og ja, såg at du hadde valgt ut ram, men med tanke på dollarkursen er det lurt å "hamstre" når man først er igang ..

 

 

Da var vel det meste besvart, bare til å spørre om du trenger evt. noe mer hjelp :D

 

 

~DjeeeZ~

Endret av DjeeeZ
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Har du noen innspill å komme med angående eventuellt gummioppheng av HD, dempematter i kabinett etc?

 

Lurer også på hvilket skjermkort som er stillest, men likevel leverer varene. Min erfaring er at endel støy kommer herfra. Er det mulig å styre denne etter visse parametre hvis man setter på en ekstern kjøleribbe og vifte som f.eks. Therlmalright GPU-kjøler?

 

Hvilken strømforsyning har du forresten?

 

Når det gjelder HK så ser det jo definitivt ut som et flott HK du har kjøpt, men det har jo vifter på seg. Finnes det noen gode vifteløse alternativer?

 

Mvh Jubalong

Endret av Jubalong
Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg en PSU på 350w..

 

Vet det er lite, men har ikke flust med penger nå så tar ting som det kommer :)

 

Etter at jeg skumleste en gang til såg jeg at du kommenterte HK.. Jeg har ikke dette HK, men kjenner til det.. Selv har jeg ASUS P5N-E SLI som jeg er og veldig fornøyd med, ingen problemer med instalasjon av OS eller noe.. Dette er da vifteløst!

 

Skjermkort = Støy, men ikke så alt for mye.. Med ett lydtett kabinett som P182 (Link i 1 post) er det veldig mye av lyden som blir sperret inne i selve kabinettet og med tanke på vibrasjoner så vidt jeg forstod du er redd for, så er det ikke noe "vibrasjoner" i slike dyre kabinett som det ..

 

Lykke til

 

~DjeeeZ~

Endret av DjeeeZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...