Gå til innhold

Oppgradering av stasjonær gaming pc


Anbefalte innlegg

Har også planer om oppgradering av cpu, ram, hk og skjermkort i maskinen til AoC. Så jeg har satt sammen dette hittil. Får kansje tak i ASUS P5E3 Deluxe/WiFi-AP@n brukt og hvis ikke tenkte jeg å ta et ASUS P5E3. Går det fint å overklokke med det hk? Har bare valgt 2gig ram fordi jeg syns 4gig er litt dyrt enda som ddr3.

Noen som har synspunkter på det? :)

 

Er det forresten mulig å kjøre SLI på det hovedkortet hvis jeg blir å kjøpe et til skjermkort senere en gang? Og er det slik at de nye intel chipsetan kan kjøre både SLI å crossfire, eller må man ha nVidia chipset for SLI? Har lurt på det ei stud :p

 

edit: driver endel med klokking så hvis noe ikke passer så bra til det er jeg åpen for forslag :)

Endret av psychox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei :)

Var litt usikker på om jeg skulle ta ddr3 så da tar jeg ddr2 istedenfor. Men siden jeg muligens blir å skaffe et til skjermkort etterhvert vil jeg gjerne ha et hk som støtter sli. Så hadde vært fint med en anbefaling eller to :) Og må jeg over på amd cpu for å få hk med sli?

Lenke til kommentar

mitt råd er:

 

Kjøp et Intel P35 hovedkort som Gigabyte DS3, en E8400/Xeon 3110, 4GB DDR2 minne og et 8800 GT/GTX/9800GTx.

 

Om du leser litt på forumet vil du finne ut at det er ingen AMD prosessorer som er i nærheten av Intel E8400 i spill, Nvidia brikkesett fungerer dårlig med Intel prosessorer og at Quad prosessorer i stor grad er unødvendig til spill.

 

Når det kommer til skjermkort anser jeg Club3D GeForce 8800 GTS 512 MB som et bra valg.

 

Gigabyte GA-EP35-DS3

 

Intel Xeon E3110

 

Intel Core 2 Duo E8400

Lenke til kommentar

Pga klokking jeg nevner Xeon prosessoren. E8400 og 3110 er i utgangspunktet akkurat samme prosessor, men Xeon er muligens litt bedre sortert. Dette kan bety høyere OC potensiale, men det er absolutt ingen garanti.

 

Det oppsettet jeg foreslår gir forholdsvis mye Ytelse/kr og burde kunne klokkes langt. Du vil da trenge minnebrikker som takler opp mot 1000MHz som Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance

eller om du ønsker å leke litt mer med OC Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4096MB CL4 Kit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...