Gå til innhold

årslønn i ny it jobb.


Anbefalte innlegg

Det er akkurat det jeg tenkte 52 uker -4 = 48 * 37,5 = 1800

 

Jeg går ut i fra at det er ikke standard praksis å ha betalt ferie... Eller?

 

På en annen side så har du rett, ikke alle mnd har 4 uker, men du glemmer da dager som påske, pinse og jul. Samt så er februar noe kortere. Så det jevner seg ut sånn ca.

 

-Sun360

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det var det jeg sa til å begynne med ( ok jeg sa 1800...), men cybirg mener noe helt annet. Er litt usikker på saken, men 1950 høres rett og slett som litt for mye. samt så ser jeg ikke logikken at de skal ta til betraktning dager du ikke kommer til å jobbe i løpet av året. Atlså hvilken grunn har de til å inkludere det i årslønn sammenheng?

 

som sagt, jeg er rimelig usikker på dette punktet, så kan godt ta helt feil.

Lenke til kommentar

Timelønnen beregnes ut fra en tenkt situasjon hvor man jobber ALLE dager i uken i alle ukene i året. Altså: 37.5timer i uken, 52 uker i året. 37.5*52=1950 timer.

 

At man faktisk jobber mindre pga ferie spiller ingen rolle, fordi når man tar ferie får man faktisk ikke utbetalt lønn. Om man da ikke har opptjent feriepenger (eksempelvis) men likevel tar full ferie, så får man da i prinsippet redusert årslønnen med tilsvarende, og utregningen er likevel korrekt. I tillegg til dette er det slik at helligdager er ansett som lønnede fridager, så disse blir heller ikke å endre på utregningen.

 

Så timelønn for en person som jobber 37.5 timer i uka skal normalt beregnes fra årslønn / 1950.

 

http://www.regjeringen.no/nb/dep/aid/dok/N....html?id=337926

 

Se Boks 3.2

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Har tenkt litt på IT-drift!

Har et bredbåndsfirma som jeg allerede har fått meg lærlingeplass hos, her i bygda :)

Får se hva det blir til, men skal jo bli "evil-h4ck3r" på fritida! :ph34r:

Kanskje jeg skifter mening etter neste skoleår :)

 

Hva tror du IT drift går ut på?

Det er ikke mange som drifter uten å forholde seg til brukere. Mer eller mindre alle som jobber med IT drift jobber også med support på et eller annet nivå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har jobbet i bransjen i 3-4 år. Det er snakk om en 2-3 linje support jobb internt i en bedrift. Jeg har ingen barchelor grad eller har gått lærling veien, jeg er selvlært og har gått på noroff i 3 år. www.noroff.no

 

Den nye jobben er tilsvarende jobb det jeg har nå, bare en del bedre betalt. :)

 

hei,

 

jeg er nettopp ferdig på noroff i 2 år, nsa og dse. kom nettopp inn på 3rd linje support på aker solution på 139 kr pr time, via byrå. hvilket byrå og firma jobber du for? Virker som om jeg har fått elendig lønn her :/ har fått vite fra kompis at han tjener 140 kr per time som 1st linje support og får opptil 250++ for å jobbe seent om kveldene, firmaet han jobbet for har åpent 6 dager/18 timer døgnet.

 

ble kludret det her, men har jeg elendig jobb? hvilket firma og byrå jobber du for?

Lenke til kommentar

En lønn på 139 kr/timen på 3.linje support er ganske lavt, etter min mening.

 

Nå går dette med lønn selvsagt også på hvor mye erfaring og total kompetanse man har, men med tanke på stillingens omfang og din utdannelse, så burde det kunne ligge litt mer penger i potten.

 

Har du noe relevant arbeidserfaring, og kan jeg spørre hvilket byrå som bemanner Aker Solution?

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

var 2nd linje, sorry. 2nd linjen på aker solution er i sammarbeid med 3rdlinje. Det er Dfind(it delen av proffice), ElanIT, adecco, osv som bemanner aker solution. Foreløpig har jeg ingen erfaring innen IT, men har gått som sagt 2årig på Noroff. Dessuten er det en som jobber der som har mange års support erfaring bak seg, og gikk gjennom adecco og fikk 140 per/t. Han har vurdert å slutte for å finne ny når sjefen ikke har gjort noe med lønnen sin. Også har vi ElanIT folkene, de tjener rundt der også. Skal det være så lav lønn? er jo litt over 200k per år :/.. han som er fast ansatt der, ikke via byrå, tjener 175 kr per time.. omtrent 260k ++ kr per år..

 

hvor mye er omtrent årslønn for supportkonsulenter egentlig? for 1st 2nd og 3rd linje?

Endret av vi3t
Lenke til kommentar
Jeg har jobbet i bransjen i 3-4 år. Det er snakk om en 2-3 linje support jobb internt i en bedrift. Jeg har ingen barchelor grad eller har gått lærling veien, jeg er selvlært og har gått på noroff i 3 år. www.noroff.no

 

Den nye jobben er tilsvarende jobb det jeg har nå, bare en del bedre betalt. :)

 

hei,

 

jeg er nettopp ferdig på noroff i 2 år, nsa og dse. kom nettopp inn på 3rd linje support på aker solution på 139 kr pr time, via byrå. hvilket byrå og firma jobber du for? Virker som om jeg har fått elendig lønn her :/ har fått vite fra kompis at han tjener 140 kr per time som 1st linje support og får opptil 250++ for å jobbe seent om kveldene, firmaet han jobbet for har åpent 6 dager/18 timer døgnet.

 

ble kludret det her, men har jeg elendig jobb? hvilket firma og byrå jobber du for?

 

Du har ikke så mange års erfaring som meg enda. Så derfor har det du har fått ikke så ille.

Når jeg var fersk hadde jeg 120 i timen på 1. linje. Så du tjener bedre enn jeg gjorde i starten.

 

Jeg jobber for www.centerpoint.no via staten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...