Tydeus Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Har et merkelig problem med world of warcraft her etter en oppgradering av CPU fra E2160 til Q6700. Når jeg loader chars ingame fryser spillet og må ta hard reboot med reset switch, men spillet fryser KUN når jeg loader chars i byer som stormwind, if, shattrah, eller tbc content. Lager jeg en lvl 1 char fungerer spillet helt utmerket, helt til jeg f.eks løper til gates of IF, da fryser spillet med en gang. Etter installering av cpu slettet jeg wtf/cache/interface og kjørte repair tool uten at dette hjalp. Kjørte så en fresh install av wow siden det var mulig at selve spillet var corrupt eller noe. Lurte derfor på om noen har erfaring med dette og evt hva som kan løse problemet. Siden det og ble lagt ut en patch igår ble jeg og veldig usikker på om dette er skyld i problemene mine. Alle drivere på maskina er helt nye osv. husk at dette fungerte med E2160 med tanke på ant GB ram osv. 3dmark vantage funker helt flott, 3dmark06 kan loopes uten problemer, spiller crysis/hl og uten problemer... CPU temp i spill er ca 45 grader på alle cores og skjermkortet er heller ikke varmt. System specs: Q6700@stock Vista x64 8 gb ram ATI 3870
Tordenflesk Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Størst sjanse for at det er patchen som tuller. Selv har jeg ikke problemer med 2.4.2 og min Q6600. Du kan prøve å sette wow.exe sin affinity til kun en CPU og se om det hjelper.
Tydeus Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Skrevet 15. mai 2008 (endret) Takker for svar og dette skal testes, utrolig dumt spm, hvordan slår jeg på denne "affinity" i vista? Glem det google is your friend Endret 15. mai 2008 av Tydeus
Tydeus Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Skrevet 15. mai 2008 Ok kjørte wow i affinity til 1 core og alt fungerte, logget ut, satte affinity tilbake til 2 cores som er standard og som tidligere feilet. Vel nå fungerer det med 2 cores og 4 cores uten problemer. Hva feilen egentlig var har jeg ikke peil på gitt. Bare ekstra info hvis noen andre opplever samme "bug"
Ixio Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Hadde samme problemet på min PC for en stund siden.. - Klikket i større byer hvor det var mange folk - Kunne ikke gjøre annet enn å springe rundt - Og alle navnene til andre players ble endret til "Unknown" Dette varte i ca 2-5min før jeg ble "disconnected from server" Så hvis det er tilfelle for deg at navn på andre spillere blir endret til "Unknown" vet jeg svaret på problemet (: Da har det bare noe med instillingene på netverkskortet ditt å gjøre.. Hvis dette ikke er problemet er jeg ikke helt sikker, men tenkte eg skulle si i fra hvis det skulle være til hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå