Gå til innhold

Minnekort til Fujifilm FinePix S602 Zoom


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpt meg et nytt digitalkamera, Fujifilm FinePix S602 Zoom. Jeg bruker Smartmedia som lagringskort. Kameraet har 2 porter for minnekort, jeg ønsker å kjøpe et kort til og da vil jeg ha CompactFlash kort ( har ikke råd til IBM kortet på 1GB ) Det jeg har hørt/lest er at ikke alle CF kort fungerer på dette kameraet. Er det noen som har samme kamera og som bruker CF kort i dette, som kan gi meg en tilbakemelding om hvilket CF kort jeg bør bruke/kjøpe. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har samme kamera som deg, og bruker både CF- og SM-kort i det. CF-kortet jeg bruker er et 128 Mb TwinMOS-kort som jeg kjøpte på Komplett.no for ca. et år siden (brukte det i mitt gamle kamera før). Jeg har brukt det i Fuji-kameraet i ca. 4 måneder nå, og det har fungert flott så langt.

 

Jeg har imidlertid hørt om folk som har brukt et CF-kort lenge, og plutselig har det sluttet å fungere skikkelig (det kommer bare opp en "card error!"-melding i displayet). Noen har en teori om at dette skjer når man utelukkende bruker CF-kort (høres litt rart ut, men...), mens andre mener at hastigheten på kortet har noe å si for om det fungerer skikkelig eller ikke, ettersom SM-kort og Microdrive er raskere enn mange CF-kort, og Fuji muligens har implementert en eller annen form for nedre "fartsgrense" på kort som brukes i kameraet? Helt unødvendig, men man vet jo aldri... Alle S602-eiere jeg vet om, meg inkludert, er imidlertid rimelig forbannet på Fuji som ikke har giddet å gjøre kameraet 100% kompatibelt med CF type I. Dette hadde nemlig vært en utrolig smal sak, og gjort livet så mye enklere for oss :-(

 

Bortsett fra det er det et glimrende kamera du har kjøpt deg! Jeg er i hvert fall veldig fornøyd så langt. Og når alt det negative med CF-kompatibilitet er sagt, så skal visstnok de fleste CF-kort fungere fint, så hvis du kjøper et forholdsvis raskt kort skulle det ikke være noe problem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...