Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC døde etter montering av vannblokk på gpu


Anbefalte innlegg

her et stort problem her nå,har vannkjøling på cpu og i dag bestemte jeg for og montere zalman vannblokka mi på gpu, og måte da bore opp noe støre hull til 1/2 id.(pga sinnsykt små koblinger)

starta maskin og det begynnte sef og lekke litt på ei kobling og ned på hovedkortet ned i det lile bateriet så det ble kliss vått..

fikk tørka opp og ordna lekasjen og skulle starte maskin så skjedde det ikke dritt..maskin ligger foresten utover på et skrivebord og står ikke i kasse...

veldig merkelig....

 

tok ut bateriet og målte det til 2.2volt..(er det riktig? trudde det skulle være 3.3volt)

har også resat comos og sjekka sikringen i psu.

 

noen som vet hvordan jeg kan jumpstarte psu for og sjekke om det er hovedkortet som er dødt.var foresten nesten helt rent vann uten tilsetninger.

den gule lampa på HK lyser også når jeg slår på psu.

EDIT:har fått starta psu og skjer ikke noe annet en at den starter og ikke noe bilde på skjermen pluss at den lille røde led lampa ved siden av pci1 sporet lyser og blinker omhverandere avhengig av hvordan jeg rører på gpu..pokker ta hele dritten

EDIT2:både harddisk dioden og hvilemodus dioden lyser konstant når jeg jumpstarter psu..(grønn og rød diode sitter i fronten på kabinnetet

 

specs:asus p5k3 delux

gpu:asus 8800gtx 640mb

cpu:e6850

psu 680watt.

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...