Gå til innhold

IBM lanserer HPC-bladserver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er bare så kult! Slik jeg ser det er Cell arkitekturen virkelig et innblikk i hva vi får se mye av i framtiden! Den har en helt enorm yteevne!

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Tja... den nye RV770 er jo spådd å nå 1 teraflop, dvs. at 4870x2 skjermkort når ca 2 teraflop. En PC med 4 x 4870x2 i crossfire gir 8 teraflop og så kan en legge til hva CPU(ene) yter.

Så 26 teraflop er ikke såååå mye bedre.

Skrevet

Min dybdekunnskap som CPU'er en helt klart mangelfull, men er ikke en GPU vesentlig mere spesialisert enn Cell-cpu'en?

Da kan man ikke regne bare på flop mot flop, da den Cell-baserte har en vesentlig større spennvidde på hvilke oppgaver den kan tygge på.

Men som sagt, jeg bare tror for jeg vet ikke ;)

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet (endret)
Min dybdekunnskap som CPU'er en helt klart mangelfull, men er ikke en GPU vesentlig mere spesialisert enn Cell-cpu'en?

Da kan man ikke regne bare på flop mot flop, da den Cell-baserte har en vesentlig større spennvidde på hvilke oppgaver den kan tygge på.

Sant nok, jeg tok det bare som en sammenligning av regnekraft. flops (floating point operations per second) benyttes til dette, men (som du skriver) gir ingen indikasjon på hva chipene kan benyttes til.

Endret av Slettet-Pqy3rC

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...