int20h Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Qs22 bruker en ny generasjon Cell-prosessorer som yter fem ganger bedre enn originalen. Les mer
TiduZ Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Dette er bare så kult! Slik jeg ser det er Cell arkitekturen virkelig et innblikk i hva vi får se mye av i framtiden! Den har en helt enorm yteevne!
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Tja... den nye RV770 er jo spådd å nå 1 teraflop, dvs. at 4870x2 skjermkort når ca 2 teraflop. En PC med 4 x 4870x2 i crossfire gir 8 teraflop og så kan en legge til hva CPU(ene) yter. Så 26 teraflop er ikke såååå mye bedre.
OnetroM Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Min dybdekunnskap som CPU'er en helt klart mangelfull, men er ikke en GPU vesentlig mere spesialisert enn Cell-cpu'en? Da kan man ikke regne bare på flop mot flop, da den Cell-baserte har en vesentlig større spennvidde på hvilke oppgaver den kan tygge på. Men som sagt, jeg bare tror for jeg vet ikke
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 (endret) Min dybdekunnskap som CPU'er en helt klart mangelfull, men er ikke en GPU vesentlig mere spesialisert enn Cell-cpu'en? Da kan man ikke regne bare på flop mot flop, da den Cell-baserte har en vesentlig større spennvidde på hvilke oppgaver den kan tygge på. Sant nok, jeg tok det bare som en sammenligning av regnekraft. flops (floating point operations per second) benyttes til dette, men (som du skriver) gir ingen indikasjon på hva chipene kan benyttes til. Endret 15. mai 2008 av Slettet-Pqy3rC
Cthulhu Dawn Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Hva mener Anders Jensen om Cell? Det er det jeg lurer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå