morningstar665 Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 (endret) Jeg har dualboot med Ubuntu 8.04 LTS og XP på samme maskin. Jeg har både IDE og SATA hdd i maskinen, hvor SATA disken har Ubuntu/XP. Allerede ved installasjon av Ubuntu sleit jeg med boot. Måtte fikse det via live cd, ved å endre noe i en fil med gedit (samboeren hjalp meg) - det var tydeligvis noe vanskeligheter når man både har IDE og SATA disker. Så funka det å boote Ubuntu og jeg har brukt den så lenge, og gikk aldri inn i XP - inntil nå. Nå får jeg "NTLDR missing. Press ctrl + alt + del" hvis jeg prøver å boote XP. Hva kan jeg gjøre? Tør ikke å følge MS sin guide i tilfelle det innebærer at jeg ikke får boote Ubuntu etter det. Endret 13. mai 2008 av morningstar665
t_k Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Post hva som står i Grub sin config fil. Må jo være der det er noe feil... Er ikke akkurat ekspert på feltet. Om du bruker Windows CD-en for å rett det opp, så får du nok ikke bootet Ubuntu mere men kan kanskje fixes det også.
morningstar665 Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Skrevet 15. mai 2008 Fikk hjelp til å fikse det Det jeg forsto var at tekstfila til GRUB ble laget feil av maskinen. Endte opp med å kopiere hva en annen hadde på nettet og da funka det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå