Gå til innhold

TF2 - Svarte/grå flekker in-game. [Løst!]

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har et ganske irriterende problem i TF2, som oppsto rundt tiden den siste store patchen ble sluppet (medic/goldrush). På visse steder på visse maps, får jeg noen store svarte eller grå firkantede flekker, som blokkerer synet helt. Det kan virke som om de henger igjen på noen få steder, nesten som man skulle tro det hadde noe med mappet og gjøre, men jeg aner ikke. Tok nettopp en reinstallasjon, og testet igjen på både Dustbowl og Goldrush. Nøyaktig samme problem, virker ikke som om noe har forandret seg.

Har forøvrig relativt gammel hardware, men TF2 har funkert knirkefritt ganske så lenge. Andre spill som også bruker Source-motoren har ingen problemer med dette.

Har siste skjermkortdrivere og siste DirectX. Letet litt rundt på Steam Support, men fant ingenting vetugt.

post-96741-1210706736_thumb.jpg

post-96741-1210706750_thumb.jpg

post-96741-1210706765_thumb.jpg

post-96741-1210706784_thumb.jpg

Endret av jH-
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det var litt snodig. :hmm:

Du kan jo prøve å sette ned oppløsningen og se om det hjelper.. men hvis du har HL2 ep2 eller Portal, får du det samme problemet da?

Endret av Zaplame
Skrevet

Oppløsningen er allerede ganske lav, med tanke på at jeg kjører desk på 1440x900 (TF2 i 960x600, som du ser). Og som sagt, ikke samme problemet i andre Source-spill. I hvertfall ikke de jeg har prøvd. Med mindre ingen andre har noen annen løsning, skal jeg heller gå gjennom listen. :p

Skrevet

De nyeste spillene basert på source-motoren krever bedre hardware. Kanskje skjermkortet ditt ikke klarer og henge med, kort sagt. Hva flaks skjermkort har du?

Skrevet

Nvidia GeForce FX5200. Som sagt, gammelt, så er absolutt en mulighet at det begynner å streike. Men har tross alt spillt TF2 i flere måneder før dette inntraff.

Skrevet (endret)

Mm.. Skjermkortet ditt begynner antageligvis å synge på siste verset. Prøv å sjekk hvor varm skjermkortet ditt er under loading og prøv å bytt den ut med en annen.. Min kokte seg selv når jeg spilte Doom 3. Det som skjedde var at pcen gikk saktere og saktere.. endte med at all form for grafikk fucket seg opp til noe som lignet grått røyk og etterhvert nektet pcen å skru seg på (fant ut at vifta ikke funka lengre senere da)

Endret av Zaplame
Skrevet

Har dessverre ikke temp-måler på kortet, så det kan bli vanskelig å måle akkurat det. Men nå har det seg sånn at jeg hadde med disken som TF2 ligger på, over til en kamerat. Vi koblet den til hans maskin, og prøvde å kjøre TF2 der. Det kjører helt fint, men er nøyaktig samme firkant-tull som jeg har. Da må det vel være noe som er feil med diverse filer, eller hur?

Skrevet (endret)

Hockay, fikset problemet. Fant ut at det var noe tull med hvordan ting ble rendret pga. oppdateringsfrekvensen til skjermen, og noe med hvordan kommunikasjonen var der imellom. Skrudde på Vsync, som dessverre gir meg enda dårligere framerate, men det fikser ihvertfall problemet. Skal klare å leve med det frem til jeg bestiller ny maskin. :wee:

Takker for hjelpen, Zap.

Endret av jH-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...