Gå til innhold

Objektiv til Nikon D80.

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet noen om et bra objektiv til nikon d80 til en med et begrenset budsjett? tenker på en 18-70mm linse eller lignende, har også sett på en sigma 18-200 linse, men er det for stort spenn der? tenker å bruke objektivet som standard linsen, vil ha noe som er bedre enn kit-objektivet og er usikker på hva jeg skal gå for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bestillte det fra USA så kit objektivet var en 18-55mm. Den er grei men jeg har lyst på noe et hakk over kit-linsen

Skrevet

Spørsmålet blir da hvor mye du har lyst til å legge i det nye objektivet.

Ideelt sett burde du sikte inn på Nikons nye AF-S 16-85mm m/VR; men den blir vel muligens for dyr ?

Tom

Skrevet

Det så veldig bra ut, er noe sånt jeg tenker på. Litt stiv pris men det er overkommelig, takk for tipset

Skrevet

Jeg kjøpte 16-85mm vr som en oppgradering for kitobjektivet 18-135mm til mitt d80 og er kjempe fornøyd. Skarpere bilder, mer vidvinkel og vr er min erfaring.... ;)

Kjøpte også 70-300mm vr, den fungerer også utmerket hvis du ønsker mer brennvidde seinere..

Skrevet

Jeg har 18-70, veldig bra objektiv, men når du først skal oppgradere fra 18-55, så synes jeg du enten bør gå til noe mer lyssterkt, som Tamrons 17-50/2.8, eller f.eks 16-85-Nikkoren. Nikons 18-200 er også absolutt et alternativ, men kvalitetsmessig ser det ut som om 16-85 ligger over på de fleste måter. Kombinasjonen 16-85 og 70-300, som også er nevnt her, er ikke den billigste, men du er veldig godt dekka over et digert område. For meg er de to millimetrene i den vide enden kanskje det viktigste ved 16-85.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...