Gå til innhold

Sony Vega : "Render as" komplikasjoner


Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter røffelig 15-20 forsøk på nesten alle tenkelige formater og utgaver har jeg fått til noen komplette renders hvor programmet ikke kræsjet eller bare kuttet tverdt uten feilmelding eller noe...

 

...og disse filene blir no så "#¤¤% store.

 

Kilden er 1080i og jeg har forsøkt med samme ut, men får da en film på 6-7 minutter til å bli 1,3GB i m2t format, og 2gb i avi, og det uten at lyden hadde lyst å være med...

 

Forstår ikke hvordan man får vanlig hd kvalitet til en grei størrelse.

 

Når jeg laster ned 1080P trailere på 2,5 min er det gjerne på 180mb, ikke 10gb...

 

Litt lost her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvifor programmet til kræsjer kan eg ikkje hjelpe deg med på strak hand, men kanskje du manglar kodek? Dersom det ikkje seier deg noko er moglegheita stor for det. Uansett, storleiken på ei fil kjem ofte an på kodeken. Har man heilt ukomprimert film, er ein time vel 30 gb (vanleg DV, ikkje HD, enten det eller så er det ein halvtime). Poenget er iallefall, ein god kodek presser høg lyd og bildekvalitet inn i ei mykje mindre fil (noko eg ikkje treng og forklare trur eg.) Dei blir berre mindre. Tar du AVI eksempelvis kan man under avanserte innstillingar velje Divx, eit ganske så solid komprimeringskodek. ;) Men alt avheng av bruk, kor god kvalitet du treng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...