Isvarmt Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 - Hei jeg ønsker et strategi spill, der meningen er å lede store hærer, eller skip mot hverandre, altså gigantiske slagsmål, det hadde vært fint om det gikk ann å oppgradere utstyr og slikt med penger eller no, det er meget morsomt? Vet om total war spillene, er disse noe bra, og er det mulig å kjøpe nye rustninger og slikt når man spiller der Takk, på forhånd!
Gunfreak Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 største slagene i noe spill får du i histwar over 50 000 spillet kommer i løpet av sommeren http://www.battlefront.com/products/les_grog/index.html ellers kan du prøve å få tak i Cossacks 2, der kan du oppgradre soldatene dine, og jo flere de dreper jo bedre blir dem, tror du får spillet for en 100 lapp på play.com
Newbieboka Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Jeg ville sagt at Total War serien ikke er noen dårlig vei å gå i det hele tatt. Om du gidder så kan du begynne så langt tilbake som Shogun: Total War og gå oppover til Medieval 2. Veldig bra spill alle sammen.
Isvarmt Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Skrevet 13. mai 2008 Jeg ville sagt at Total War serien ikke er noen dårlig vei å gå i det hele tatt. Om du gidder så kan du begynne så langt tilbake som Shogun: Total War og gå oppover til Medieval 2. Veldig bra spill alle sammen. hvilket av disse spillene føler du er best, Rome eller de nyeste Medallion?
Isvarmt Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Skrevet 13. mai 2008 Jeg ville sagt at Total War serien ikke er noen dårlig vei å gå i det hele tatt. Om du gidder så kan du begynne så langt tilbake som Shogun: Total War og gå oppover til Medieval 2. Veldig bra spill alle sammen. hvilket av disse spillene føler du er best, Rome eller de nyeste Medallion?
Gunfreak Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 rome er bedre en medieval 2, medieval 2 var ekstremt repiterende
Keylar Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Rome:Total War er ihvertfall ett veldig underholdende spill.
Crossfire Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 rome er bedre en medieval 2, medieval 2 var ekstremt repiterende uenig her, jeg synes de er to veldig like spill. Grafikken i medieval 2 er en anelse bedre enn rome. Ellers kommer det vel egentlig mest an på hvilken tidsperiode man foretrekker? Jeg forstår ikke helt hvordan medieval 2 er så forskjellig fra rome?
Newbieboka Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Jeg syntes for å være helt ærlig at Medieval 2 er mye mer givende enn Rome Total War. Grafikken er også bedre, og Medieval 2 har også en god del flere gameplay aspekter enn det Rome har.
Gunfreak Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 medieval 2 er jo bare sieges, du må jo ta minst 20 byer for hvert vanlig slag
Stauffenberg Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Et veldig godt krigsspill med veldig fin grafikk er Company of Heroes og expansion pakken Opposing Fronts. Det er riktignok ikke digre hærer, men det er ganske mange enheter man kan gi ordre til. Man spiller scenarioer fra WW2. Company of Heroes har scenarioer med USA mot Tyskland og starter med landgangen i Normandie og ender opp med Falaise slaget noen måneder senere. Opposing Front tar for seg kampene mellom britene og tyskerne fra kampene om Caen helt til Market Garden offensiven. Hvert scenario er veldig godt laget og det er ikke så enkelt å vinne. Man kan også spille multiplayer på nettet og få grader etc. etterhvert som man vinner kamper mot motstandere. Man bygger ulike typer bygninger og man erobrer områder som gir ressurser (drivstoff, ammunisjon etc.). I løpet av hvert scenario får man mulighet til å bruke spesielle styrker slik som fallskjermjegere, flystøtte, artillery, tunge panserstyrker (f. eks. KingTiger) osv. Hva man velger har betydning for utfallet av kampene. Company of Heroes er et av de beste krigsspillene jeg har spilt. Det har super grafikk hvor man ser hver eneste soldat og kjøretøy slåss samtidig så har spillet en bra AI og gode scenarier. Så dette spillet er absolutt verdt å spille om man liker krigsspillgenren. Spillet er ikke actionbasert slik som Call of Duty 4. Spillet er strategisk i form av at man selv er en major som gir ordre til alle enhetene i kompaniet. Enhetene gjør det du sier (som oftest) og du må hele tiden passe på å gi dem nye ordre og for eksempel fienden oppdages i en bestemt sektor. Du må bestemme hvor man skal være offensive og hvor man må trekke seg tilbake. Du får ordre av forsvarsledelsen med strategiske oppgaver (missions) som må løses innen en gitt tid. Det er for eksempel å erobre en viktig bygning i byen du slåss i, slå ut fiendens artillerienheter slik at egne styrker kan avansere eller å bygge en forsvarslinje som må holde til du får forsterkninger etc. http://www.companyofheroesgame.com/main.php
RogueAlien Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 (endret) Jeg slenger meg med på Medieval 2: Total War, Rome: Total War og Company of Heroes. Kjempebra strategi spill alle sammen. Det sistnevnte er jo veldig annerledes da. Når det gjelder hva som er best av Rome og Medieval 2 så ville jeg si M2 er noe bedre på en del områder men ellers så er de ganske like. Den store forskjellen blir vel tidsepoken som spillene er satt i. En annen ting er jo at i M2 så har alle soldatene i enhetene litt varierende rustning i form av litt forskjellige hjelmer osv. Dette gjør jo at de ser litt mer realistiske ut i motsetning til Rome hvor alle soldatene i en enhet er helt like. Det betyr ikke at Rome ser ille ut men M2 er litt bedre på akkurat utseende. Så man må egentlig gjøre valget mellom om en vil spille med romerske legionærer eller germanske riddere osv. Begge spillene er å anbefale! Endret 15. mai 2008 av RogueAlien
Ravusy Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 I Operation Flashpoint og Armed Assault kan det skje ganske store slag, hvor du har kontroll over et lag, men det er FPS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå