Gå til innhold

G25 problemer med GRID


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nettopp lastet ned Race Driver: GRID - demoen nå, men jeg har visse problemer når jeg skal spille det med G25.

 

Med en gang jeg starter et løp, så er gassen i bånn. Gasspedalen funker ikke, og når jeg trår inn clutchen, stopper bilen å ruse seg. Etterpå fungerer cluthen som gass når den er inntrykt og som bremse når den er helt ute. Hva i huleste kan være problemet?

 

Og Force Feedbacken funker ikke heller fordi om jeg har sett det på ON inne på options.

 

PS: Har de nyeste driverne til G25

 

Edit: Endret tittel

Endret av mortenandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg formatert PC-en, men det hjalp ikke noe. Snarere tvert imot. Nå står Bilen i revers med en gang løpet starter, viss jeg trør inn clutchen går bilen frem.

 

EDIT:

 

På controller options:

 

Accelerate: Invert Y-Axis

 

Brake/Reverse: Inverse Z-Akis Rotation

 

Det er jo helt feil! :wallbash:

Endret av mortenandre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

du har selvsagt konfigurert rattet på kontrollpanel/logitech programvaren? virker som spillet ikke registrerer riktig antall akser. det fungerer knirkefritt i andre spill?

Lenke til kommentar
du har selvsagt konfigurert rattet på kontrollpanel/logitech programvaren? virker som spillet ikke registrerer riktig antall akser. det fungerer knirkefritt i andre spill?

 

Ja, har konfigurert det.

 

Det funker ikke i DIRT. Men i NFS PS funker det fint.

Endret av mortenandre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

er det clutch med i nfs ps? ja det er vel det..hm..nå har jeg ikke brukt g25 rattet mitt på snart et år, og jeg brukte det bare med GTL og GTR2, og jeg kan ikke huske at jeg hadde noen problemer..siden det er en demo det er snakk om her, så kan det kanskje være noen "barnesykdommer" med den..jeg spilte forresten Dirt med g25 uten problemer ,det kom jeg på nå, så hvis jeg forstår det riktig, at du har problemer med Dirt også, så kan det være noe annet enn demoen..nei jeg vet ikke gitt, hvis du er sikker på at du har konfigurert rattet i programvaren/kontrollpanel?

Lenke til kommentar
Du må konfigurere axis'ene i spillet.

 

Gå in på custom controls. Der kan du fikse det.

 

Ja, har prøvt det. Det funket da, men da kan jeg ikke bruke rattet i menyen...osv

 

+ Force Feedbacken funker ikke heller ennå.

 

er det clutch med i nfs ps? ja det er vel det..hm..nå har jeg ikke brukt g25 rattet mitt på snart et år, og jeg brukte det bare med GTL og GTR2, og jeg kan ikke huske at jeg hadde noen problemer..siden det er en demo det er snakk om her, så kan det kanskje være noen "barnesykdommer" med den..jeg spilte forresten Dirt med g25 uten problemer ,det kom jeg på nå, så hvis jeg forstår det riktig, at du har problemer med Dirt også, så kan det være noe annet enn demoen..nei jeg vet ikke gitt, hvis du er sikker på at du har konfigurert rattet i programvaren/kontrollpanel?

 

Det funket på DIRT før, det var bare etter jeg formaterte PC-en en gang, da sluttet det å virke...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden det ikke er problem med G25`en din så kan du jo endre emne tittel. Jeg har oppfattet det slikt at det er spillet som ikke fungerer til ratt og pedalen din men i NFS gjør den det. Skriv "Problem med GRID" :)

Endret av BitFrost^
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jeg gikk inn i registeret: HKEY_CURRENT_USER\System\CurrentControlSet\Control \MediaProperties\PrivateProperties\Joystick\OEM og slettet alt av logitech. Så avinnstalerte jeg logitech gaming software og re-innstalerte det. Så restartet jeg pc'en, da funket det perfekt!!

 

Men før dere sletter noe i registeret, kan dere prøve dette først: http://community.codemasters.com/forum/sho...ad.php?t=279788

Endret av mortenandre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...