Gå til innhold

Programvare for å dele 1 bilde opp i flere


Anbefalte innlegg

Det jeg har tenkt å gjøre er å kjøpe en ramme for 8 bilder. Planen er da å ta et bilde å dele det opp i 8 slik at 8 bilder da utgjør et bilde.

 

Det er standart bilderatio på rammen, problemet mitt er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal klare å dele opp et bilde i 8 for fortsatt har rett ratio på bilde. Noen som kjenner til noen programvare der det lett lar seg gjøre?

 

Hva er ratioen på et vanlig liggende bilde (5x3 eller noe sånt?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg har tenkt å gjøre er å kjøpe en ramme for 8 bilder. Planen er da å ta et bilde å dele det opp i 8 slik at 8 bilder da utgjør et bilde.

 

Det er standart bilderatio på rammen, problemet mitt er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal klare å dele opp et bilde i 8 for fortsatt har rett ratio på bilde. Noen som kjenner til noen programvare der det lett lar seg gjøre?

 

Hva er ratioen på et vanlig liggende bilde (5x3 eller noe sånt?)

Du kan jo bruke photoshop og gjøre utnsitt og lagre hvert av utsnittene som en ny fil.

 

Standard er vel egentlig 3:2 (10x15), men en del digital kameraer tar kan ta bilder i enten 4:3, 3:2 eller 16:9.

 

Du må nesten finne ut om du vil ha 2x4 bilder eller 4x2 bilder; men i bunn og grunn så er vel dette basic math som de fleste klarer.

Si at bildet ditt er 3072x2048 pixels (3:2) og du vil ha 4 bilder i bredden og 2 i høyden så blir det jo ganske enkelt, hvert utsnitt du gjør skal da være 768x1024.

 

Håper dette var til noe hjelp.

Endret av zyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...