RAD1V Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 har akkurat installert Visual Studios 2008. si du skulle lært opp en som kunne omtrent ingenting programmering, til å kunne lage tre på rad eller en enkel kalkulator. hvor begynne, hvilket program? bruke F1 eller er det noen gode sider med tutorials som er bedre å bruke? eller bare fortell hvordan du gikk fra ingenting til å forstå koden til en enkel kalkulator eller lignende. takk på forhånd
Leeroymonster Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Å finne tutorials ved å søke på Google er gull. Jeg fikk MB når vi hadde VB på skolen, og det har Google mye av æren for.
teflonpanne Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Kjøp en god bok om språket. Ingenting slår en god bok. Bortsett fra å skrive kode.
GeirGrusom Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Hvilket språk bruker du da? Visual Studio kan være Visual Basic, C++ eller C#, pluss alle tredjeparts språkene som er kommet.
RAD1V Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 Hvilket språk bruker du da?Visual Studio kan være Visual Basic, C++ eller C#, pluss alle tredjeparts språkene som er kommet. nei si det, det var en del av spørsmålet mitt igrunn. hvor ville du ha begynt?
teflonpanne Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Jeg er litt usikker på om man burde starte med C/C++ for å lære seg pekere og sånt først som sist. Eller om man skal starte med C#/python osv for å bli skjermet for pekere og sånt i begynnelsen. Eller om man skal starte med lisp/haskell for å lære seg å tenke funksjonelt, som IMHO er overlegent imperativt paradigme til mange ting. Jeg hadde valgt C++, python eller haskell eller lisp, men vanskelig å si hvilken gitt.
GeirGrusom Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Med C# har du også muligheten til å lære deg pekere hvis en synes det er nødvendig. C# er også et av de mest moderne språkene for tiden, alle biblioteker du noensinne vil trenger er tilgjengelig, og et veldig intuitivt IDE følger med helt gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå