Gå til innhold

Canon Ixus960IS - altfor lyse felter i bildet


Anbefalte innlegg

Jeg har som er et supplemenet til mitt Canon EOS 350D nettopp kjøpt et Ixus960 IS. Tanken var at jeg for det meste skulle ta bilder på full auto. Jeg har tatt bilder innendørs og utendørs - med og uten blitz - i sol og i overskyet vær. Nesten alle bilder er blitt ødelagt pga ar de lyse flatene blir så lyse at det nesten går over i kontrastløst. Jeg har selvsagt forsøkt å stille inn manuelt både hvitbalansen og til Nøytrale farger. Samme resultat. Hva er det jeg gjør galt eller er det feil på kameraet ? Noen som har erfart det sammen med dette kameraet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å bruk eksponeringskompensasjon. Tror du har en knapp for det bak på kameraet, med et symbol satt sammen av blant annet et pluss og et minustegn. Her kan du justere hvordan kameraet eksponerer. For eksempel, hvis man synes at kameraet generelt tar for lyse bilder, som i ditt tilfelle, kan man stille eksponeringskompensasjonen litt ned. Da vil alle bilder bli litt mørkere. Denne kan selvsagt stilles fra bilde til bilde alt etter behov (men må stilles før bildet tas).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...