Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til å åpne porter på Thompson


Anbefalte innlegg

Heisann. Tror grunnen til min lave nedlastingshastighet er dårlig port.. eh.. åpning.

 

uTorrent finner ut at portene den bruker ikke er åpnet, hvertfall. Noen lett guide til dette for Thompson?

 

Takk for svar, og husk at jeg er alt annet enn datakyndig! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi sann, takk!

 

Men jeg skjønte ikke helt. Hva GJØR, og hvorfor, static IP? Er det bare en del av prossessen? Kommer ikke til å skje noe .. ubra etterpå, right? :p

 

EDIT: Under Statisk IP-oppsetting.

 

Nettverkstilkoblinger, Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)

 

Så står det ingenting? Feltet er grått, og står ingen tall der. Trenger jo default gateway og IP-adresse for å få Static fra portforward.com... :p

 

Kan jeg bare ipconfig/all-e og se der?

Endret av Binko
Lenke til kommentar

Ruteren din gir din PC en IP adresse, men denne kan forandre seg om du har mer enn en PC på routeren eller IP telefon. For at routeren skal ha åpen port til utorrent må den vite hvilken PC som skal ha denne porten åpen.

 

Routeren gir din PC en IP adresse hver gang du kobler den til (altså etter rebooting) f.eks. 10.0.0.4 og du åpner port 59315 for IP 10.0.0.4 så fungerer utorrent helt fint til du rebooter PC-en. Etter reboot heter kanskje din PC 10.0.0.3 og da funker ikke utorrent fordi port 59315 ikke er åpnet til 10.0.0.3 Derfor er det enklere å sette opp statisk IP slik at din PC har samme IP adresse etter en rebooting.

 

 

ipconfig /all gir deg default gateway og ip adresse på PC-en

Lenke til kommentar

Og der satt jeg fast. Har alt annet enn Name Server, (DNS Server om du vil...)

 

På ipconfig/all står det (DNS servere, denne er riktig sant?) 10.0. etellerannet, men på browsersiden til routeren min står det 130.67 etellerannet som Primary DNS. Under avansert, DNS, står det ingenting på DNS. Helt blankt. Står min maskin, og IP`en, men under ruteren står det ikke noe.

 

Og jeg er like blank som boksen.. :p

Lenke til kommentar

DNS server får du fra din internett leverandør, du finner det på kundesidene. Nå vet ikke jeg hvilken leverandør du bruker, men her er noen primær først så sekundær:

NextGenTel: 217.13.7.140 og 217.13.4.24

Telenor: 130.67.60.68 og 130.67.15.198

Tele2: 193.216.1.10 og 193.216.69.10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...