Ravusy Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Artikkel fra Dagbladet The Art of Survival ble kåret til vinner i Norwegian Game Awards, en spillutviklingskonkuranse for studenter, men er de egentlig verdige vinnere? Konseptet deres er vist en rovdyr simulator, men dette er faktisk ikke noe nytt spillkonsept. Det har allerde vært under utvikling i flere år, en gratis rovdyr simulator som heter WolfQuest. Dette spillet kom ut public i høsten 2007 og var i lukket beta før det. WolfQuest kan spilles som MMO og singelplayer. Mener dere det er riktig at noen skal vinne en konkurranse på å kopiere et allerede eksisterende gameplay og konsept? Skjermbilder: WolfQuest Skjermbilder: The Art of Survival Lenke til kommentar
Rekluse Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Ja, merket en hvis likhet der, men de er ikke så like. Gratulerer til dere som vant. Lenke til kommentar
Duckers85 Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Hei folkens. Jeg har vært med å utvikle The Art of Survival og vil på vegne av oss si takk for alle tilbakemeldinger Konseptet deres er vist en rovdyr simulator, men dette er faktisk ikke noe nytt spillkonsept. Det har allerde vært under utvikling i flere år, en gratis rovdyr simulator som heter WolfQuest. Og takk til Svedge for at du gjorde oss oppmerksom på denne likheten. Ingen av oss har hørt om spillet WolfQuest før, og personlig synes jeg WolfQuest ser ganske kjipt ut Hvis du går inn og leser grundigere hva WolfQuest går ut på så ser du at de har fokus på pedagogisk bevisstgjøring om ulvens truede eksistensgrunnlag og miljøvern, noe som plasserer dette i en litt annen kategori. Mener dere det er riktig at noen skal vinne en konkurranse på å kopiere et allerede eksisterende gameplay og konsept? Med mindre du har sovet de siste 10 årene bør du ha lagt merke til at originalitet i spillbransjen har blitt en sjeldenhet. Nesten alle spill som kommer ut er på en eller annen måte et plagiat av et eller flere tidligere spill. Men hva er galt med å ta eksisterende konsepter og gjøre dem bedre og kanskje enda mer spillbare? Skal man følge din logikk bør alle first person shooters etter Wolfenstein stemples som kopier. Når det er sagt, var det mange spill med i konkurransen som hadde vært verdige vinnere. Cheers til Sprengmiles Studios, iWiz, Moop, Build&Run, Armadillos og alle de andre som var med å legge ned usannsynlig mange hobbytimer for å vise hva norske amatørutviklere kan få til med rett motivasjon Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Armadillos, er det de samme som lage Armadillo run eller? Lenke til kommentar
Duckers85 Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Litek89: Det vet jeg ikke... De kaller seg "Armadillos on fire" forresten. http://www.gameawards.no/?action=group_show&target=40 Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Nei, er nok ikke samme gutta det der. Lenke til kommentar
tresko Skrevet 12. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2008 ... Kult at dere vant! Det virket som dere var verdige vinnere, uten at jeg har testet alle spilla. Dette er jo kanskje en vekker for oss med it-utdanninga at dere sitter å koder spill (og demoer) av høy kvalitet på hobbybasis, mens de fleste av oss it-folk ikke har sjangs i havet. Lenke til kommentar
_vamecum Skrevet 18. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Alle har sjangs i havet. Det er bare å gidde litt. Og grattis til Illuminatics! velfortjent seier! Endret 18. mai 2008 av _vamecum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå