Gå til innhold

The Art of Survival - Vinner NGA (Kopi av WolfQuest?)


Anbefalte innlegg

Artikkel fra Dagbladet

 

The Art of Survival ble kåret til vinner i Norwegian Game Awards, en spillutviklingskonkuranse for studenter, men er de egentlig verdige vinnere?

 

Konseptet deres er vist en rovdyr simulator, men dette er faktisk ikke noe nytt spillkonsept. Det har allerde vært under utvikling i flere år, en gratis rovdyr simulator som heter WolfQuest. Dette spillet kom ut public i høsten 2007 og var i lukket beta før det. WolfQuest kan spilles som MMO og singelplayer.

 

Mener dere det er riktig at noen skal vinne en konkurranse på å kopiere et allerede eksisterende gameplay og konsept?

 

 

Skjermbilder: WolfQuest

Skjermbilder: The Art of Survival

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens. Jeg har vært med å utvikle The Art of Survival og vil på vegne av oss si takk for alle tilbakemeldinger :)

 

Konseptet deres er vist en rovdyr simulator, men dette er faktisk ikke noe nytt spillkonsept. Det har allerde vært under utvikling i flere år, en gratis rovdyr simulator som heter WolfQuest.

 

Og takk til Svedge for at du gjorde oss oppmerksom på denne likheten. Ingen av oss har hørt om spillet WolfQuest før, og personlig synes jeg WolfQuest ser ganske kjipt ut :) Hvis du går inn og leser grundigere hva WolfQuest går ut på så ser du at de har fokus på pedagogisk bevisstgjøring om ulvens truede eksistensgrunnlag og miljøvern, noe som plasserer dette i en litt annen kategori.

 

 

Mener dere det er riktig at noen skal vinne en konkurranse på å kopiere et allerede eksisterende gameplay og konsept?

 

Med mindre du har sovet de siste 10 årene bør du ha lagt merke til at originalitet i spillbransjen har blitt en sjeldenhet. Nesten alle spill som kommer ut er på en eller annen måte et plagiat av et eller flere tidligere spill. Men hva er galt med å ta eksisterende konsepter og gjøre dem bedre og kanskje enda mer spillbare? Skal man følge din logikk bør alle first person shooters etter Wolfenstein stemples som kopier.

 

Når det er sagt, var det mange spill med i konkurransen som hadde vært verdige vinnere.

 

Cheers til Sprengmiles Studios, iWiz, Moop, Build&Run, Armadillos og alle de andre som var med å legge ned usannsynlig mange hobbytimer for å vise hva norske amatørutviklere kan få til med rett motivasjon :)

Lenke til kommentar
...
Kult at dere vant! Det virket som dere var verdige vinnere, uten at jeg har testet alle spilla. Dette er jo kanskje en vekker for oss med it-utdanninga at dere sitter å koder spill (og demoer) av høy kvalitet på hobbybasis, mens de fleste av oss it-folk ikke har sjangs i havet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...