Gå til innhold

Råd vdr. kjøp av videokamera til 3-4000


Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til førstegangsinnkjøp av videokamera, som i første omgang skal brukes til å filme fotballkamper, men er vedlig usikker på hva jeg bør velge innenfor rimelighetens grenser, som for meg i denne omgang er 3-4000. Jeg har sett litt på Panasonic NV-GS230, som virker som et veldig godt valg i forhold til pris, men da lurer på om det er verdt å kjøpe NV-GS 330 i stedet, og om det er den store forskjellen mtp. bildekvalitet?

 

Jeg har også sett på Canon FS100,og lurer på hvordan det er sammenlignet med NV-GS230?

 

Man får ikke HD-kameraer til under 4000? Hadde vel helt klart vært det beste, eller?

 

Alt i alt, så er ikke lagringsformatet så viktig, men best mulig kvalitet på filmen.

Endret av kadetten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NV-GS230 er et veldig godt valg. Du får ikke så mye bedre bildekvalitet med NV-GS330, men du får noe skarpere optikk og optisk bildestabilisator. Skal du zoome mye, kan denne stabilisatoren være verdt prisforskjellen alene.

 

Merk at NV-GS230 har mikrofoninngang... dette har ikke NV-GS330 tror jeg. Derfor er NV-GS230 eneste valget av disse to om du skal bruke ekstern mikrofon.

 

Jeg ville helt klart valgt GS230 eller 330 fremfor Canon FS100. Blant annet på grunn av et bedre lagringsmedie i mini-DV systemet, samt klart bedre bildekvalitet blant annet på grunn av 3CCD-teknologien som Panasonic har i sine kamera.

 

Angående HDV kamera, så har ikke de så mye for seg i sportssammenheng. I raske bevegelser får man ikke like stor glede av økt oppløsning, samtidig som bevegelser mye lettere oppleves hakkete i HDV enn i vanlig "gammel" tv-oppløsning.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...