Gå til innhold

noen spørsmål om vannscooter


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg og en kammerat lurer på å kjøpe vannscooter. Tenkte å kjøpe brukt men jeg har ikke peiling på vannscooter. Er det noen spesielle ting jeg må være på vakt etter når jeg skal kjøpe?

Er de litt eldre modellene noe å satse på eller burde jeg gå etter noe nyere?

Er det mye vedlikehold, og slitedeler som må byttes?

Ser veldig kult ut med de derre jet ski-ene som man står på. Er disse kun for profesjonelle, eller kan en nybegynner som meg bruke dem.

Vet at det er ulovelig med vannscooter, men har hørt at de med sal som du sitter på kan registreres som småbåt. og da er de lovlige. Stremmer dette?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vannjet er gøy, og lovverket på området er innkonsekvent. Personlig har jeg lyst på en av de små lekebåtene med 5 bøtteseter og 150hk vannjet innenbords. Det ligger en og annen slik båt tilsalgs ute, og opplevelsen blir som å kjøre vannscooter, men du kan ha med noen flere. Denne er også lovlig.. selv om det bråker og oppfører seg ganske likt som en vannscooter.

 

Ca sånn:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null

 

Finnes mange typer, men denne kunne kanskje vært trimmet opp litt. Utrolig gøy!

Lenke til kommentar
Heisann. Jeg og en kammerat lurer på å kjøpe vannscooter. Tenkte å kjøpe brukt men jeg har ikke peiling på vannscooter. Er det noen spesielle ting jeg må være på vakt etter når jeg skal kjøpe?

Er de litt eldre modellene noe å satse på eller burde jeg gå etter noe nyere?

Er det mye vedlikehold, og slitedeler som må byttes?

Ser veldig kult ut med de derre jet ski-ene som man står på. Er disse kun for profesjonelle, eller kan en nybegynner som meg bruke dem.

Vet at det er ulovelig med vannscooter, men har hørt at de med sal som du sitter på kan registreres som småbåt. og da er de lovlige. Stremmer dette?

På forhånd takk for svar.

Det er riktig at de med sal kan registreres. Men de er IKKE lovlige å bruke annet i konkuranse eller annen organisert kjøring. Har papirer på dette liggende, men fant det ikke akkurat nå, så kunne jeg henvist deg til § om det. Sjø-politiet er helt ville etter disse fartøyene, so om de har tenkt å kjøre steder hvor de patruljerer, så vil jeg anbefale deg å kjøpe leketøyet som "teknikk" anbefaler.

Lenke til kommentar

Skal hyttefolket ha eiendom helt i strandkanten, må de påregne støy fra sjøen. Legger man et hus 2 meter fra e6 blir det også støy.. Hyttefolka eier ikke område utover sjøen, som mange tror de gjør. Ei heller strandlinja. Den kan brukes av alle. Til sommeren skal jeg gjøre strandhugg på "privat" strand. Grille og kose meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...