Gå til innhold

Forskjellen mellom nForce 780i/790i/790i Ultra


Del1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

780i er egentlig det samme som 680i - samme chip, men med litt redesignet hovedkort og en NV200 chip for å få pcie 2.0 støtte - det har også omtrent de samme problemene som 680i - og det går faktisk enda varmere pga NV200 chippen.

790i er et helt nytt design, støtter kun DDR3, forskjellen mellom "vanlig" 790i og Ultra er hovedsaklig at Ultra støtter opptil 2000mhz DDR3, mens standard støtter opptil 1333 offisielt. 790i er også plaget av store problemer, størst er at mange har en bug som herper innholdet på harddisken, men , 790i er et lovende chipset og KAN bli meget bra hvis de klarer å luke ut barnesykdommene, det går også MYE kjøligere.

 

 

Må også legge til: Nforce 650/680/750/780 hadde ikke eksistert hadde det ikke vært for at Nvidia tvinger SLI brukere til å kjøpe dem - de er for å si det enkelt og brutalt pill råtne chipset og ikke i nærheten av Intels på noen som helst måte.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Til informasjon kjøpte jeg ett demobrukt Asus M2N32-SLi deluxe utgave mot slutten av 2006 for en høvding, og hadde det i brukt inntil nylig før jeg kjøpte ny pc. Dama arvet hele pcen inkludert det hovedkortet som jeg kjørte to stk 7900 geforce i SLi..

 

Det fungerte HELT smertefritt i halvannet år, og chipsettet var av typen - NVIDIA nForce® 590 SLI™ MCP

 

* Edit: Det kortet fungerer mer enn godt nok for folk idag utrolig nok, og selges under ett annet navn, med noen små modifikasjoner. Korrekt hvis jeg tar feil.

Endret av lokalen
Lenke til kommentar

Det er vel og bra - nå er det bare det at Nforce på AMD og Nforce på Intel er to HEEEELT forskjellige ting. Det er to vidt forskjellige chipset, blant annet så slipper Nvidia unna minnekontrolleren hos AMD da denne er integrert i cpu.

 

Og det finnes flere Intel-Nforce eiere som sikkert sier det samme - det er bare det at det er enda flere som sier noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...