Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble bilstereo uten rette kablene.


Anbefalte innlegg

Hey

 

Har en sanyo cd-spiller (FXD-775RDS) som jeg skal prøve på rommet mitt, men jeg har ikke kabel til den. så jeg lurer på hvor + og - og høyttaler/signal ut skal.

 

Er 16 "pinner" bakpå og 2 sånne kontakter som man har i TV'n (tror det heter phono, en hvit og en rød)

 

de 16 pinnene er sånn: .... ....

----------------------------- .... ....

 

;)

Endret av les_paul92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du montere en bilstereo i et hus? Husk da i alle fall for guds skyld å omfomre til 12 V da, og ikke koble den til 230 V.. Det vil nok gå rett til helvette dette her uanset, vis du ikke har noe erfaring eller kunnskap om elektrisitet.. Spørr om noen i familien har litt kunnskaper om elektrisitet :) Men vis du skal koble den til i en bil, så vil det nok gå fint med de phonokablene som lydkabler. Er vel mye det samme uansett :)

Lenke til kommentar

Takk for svar fokens, men har ennå ikke funnet ut hvordan jeg skal få den slått på.

 

Skal du montere en bilstereo i et hus? Husk da i alle fall for guds skyld å omfomre til 12 V da, og ikke koble den til 230 V.. Det vil nok gå rett til helvette dette her uanset, vis du ikke har noe erfaring eller kunnskap om elektrisitet.. Spørr om noen i familien har litt kunnskaper om elektrisitet :) Men vis du skal koble den til i en bil, så vil det nok gå fint med de phonokablene som lydkabler. Er vel mye det samme uansett :)

 

Har litt peiling på elektrisitet, har holdt på med elektiske ting hele livet og loddet litt enkle kretser med kondensatorer motstander og transistorer. Selvfølgelig skal jeg ikke kjøre 230 V i den.

Endret av les_paul92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...