Gå til innhold

Beste all round skjerm til 5000 - 7000 ?


Anbefalte innlegg

Skal ha en skjerm som fungerer greit til både dokument, web, film og spilling

Det viktigste er at det ikke er plagsomt mye etterslep og ghosting i spill , at det er relativt bra sort nivå og naturlig farvegengvielse til film.

Vurderer en av disse

 

27" Dell UltraSharp 2707WFP 7128,-

 

26" Acer AL2616W

 

 

24" Nec MultiSync LCD2470WNX 5685,-

 

24" Eizo FlexScan S2431W 5653,-

 

24" BenQ FP241W 5783,-

 

Budsjettet er egentlig på 5000 - 5500 kr men fikk veldig lyst på dell 2707.

 

Noen som har andre anbefaliger ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under 5000 får du TN-panel, og disse er kjent for forholdshvis dårlig synsvinkel og bildekvalitet, og problemet er at man må opp til ca 7000 for S-PVA eller S-IPS-panel.

 

Har du vurdert LG W2600HP-BF for ca 7000? den har S-IPS panel!

Eller Daewoo LCD30KAL med S-PVA panel for ca 7700. Prisen på denne er veldig gunstig for å være 30", men jeg vet lite om kvaliteten og fremdels er på jakt etter tester og erfaringene med denne.

 

DELL pleir å ha bra skjermer, men det har vært en del klager på etterslep og goahsting i det siste, Hva slags panel har DELL2707 ?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Under 5000 får du TN-panel, og disse er kjent for forholdshvis dårlig synsvinkel og bildekvalitet, og problemet er at man må opp til ca 7000 for S-PVA eller S-IPS-panel.

 

Har du vurdert LG W2600HP-BF for ca 7000? den har S-IPS panel!

Eller Daewoo LCD30KAL med S-PVA panel for ca 7700. Prisen på denne er veldig gunstig for å være 30", men jeg vet lite om kvaliteten og fremdels er på jakt etter tester og erfaringene med denne.

 

DELL pleir å ha bra skjermer, men det har vært en del klager på etterslep og goahsting i det siste, Hva slags panel har DELL2707 ?

2707 bruker panel fra Samsung.

2707WFP Panel Type LCD Active Matrix TFT S-PVA

 

Har selv bestilt 1 og venter i spenning.

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2961

Endret av Winball
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dell 27" skjermen er helt suveren, men den er ganske fysisk stor... Finere skjerm skal du lete lenge etter, anbefaler også alle som vurderer en slik skjerm å se på "Dual Mount" stativet fra Dell.. Det er ingenting som matcher 2 slike skjermer montert i Dual Mount stativ som du kan skyve rundt... *Se her -> skyve skjermen bort*

Lenke til kommentar

Jeg bruker denne skjermen på jobb: https://prisguiden.no/product.php?productId=77654

Er en Eizo 2431. Syns denne er meget bra på farger og sortnivå, og den har jevn og fin bakbelysning.

Eneste jeg stusser på, er om at du er veldig kresen på etterslep kan det være at den faller igjennom selv om jeg syns den er mer enn god nok. Kjøp på nettet hos en av de store nettbutikkene og bruk heller angrefristen dersom den ikke holder mål

 

Jeg teller litt på kronene selv for tiden, og har lyst å bytte ut min Samsung 215tw til fordel for denne skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...