Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får ikke skjerm bilde:S


Anbefalte innlegg

hei.

jeg har kjøpt meg ny pc nå, å jeg får ikke skjerm bilde på PC-en.

ja, jeg har satt i alle kontakter til PC-en.

bygget selv, bestilt fra komplett. jeg må si det er noen år siden sist jeg bygget pc, omtrent på den tiden da p4, 3ghz var nytt:P

uansett.

jeg har:

 

quad core 6600

asus maximus extreme

4 gb ram corsair

mist 1000W psu

å så kjøpte jeg meg bare et crap skjerm kort, siden 9900 serien kommer om ikke lenge.

så da ble det et Gainward GeForce 8600GTS 256MB GDDR3, PCI-Express, DVI/HDMI/HDCP, 675MHz

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341397

men det jeg egentlig lurer mest på er om jeg faktisk har driti meg såpass mye ut med tanke på at hovedkortet er crossfire, å skjermkortet er sli, at dette ikke vil fungere sammen,,,???

jeg trodde at bare 1 pci exp. kort fungerte til alle typer, så lenge man ikke kjører sli eller cross.

(skjønner at sli ikke fungerer på cross, å omvendt)

men single kort burde fungere, jeg har også søkt litt på nettet i etterkant, å det står på de få sidene jeg finner at det skal gå, men tenkte å høre med noen pro'sa her inne;)

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal gå greit med det skermkortet, men du får ikke satt det opp i sli..siden maximus støtter crossfire.

Er det noe liv i maskinen i heletatt?

Greit med litt mer info, får du noen pipe lyder, går vifter, hørerdu hdd spinne o.s.v.

 

jeg får liv i PC-en, den surrer å går, men ingen skjermbilde.

det piper ikke, pleier ikke sette i speakeren, da den bare er plagsom, men sjekket den nå, å det peip ikke.

 

men tror også det kan være min psu, leste de andre trådene der, er vist ikke bare meg som har kjøpt et dumt kort her..:S

Lenke til kommentar
Skal gå greit med det skermkortet, men du får ikke satt det opp i sli..siden maximus støtter crossfire.

Er det noe liv i maskinen i heletatt?

Greit med litt mer info, får du noen pipe lyder, går vifter, hørerdu hdd spinne o.s.v.

 

jeg får liv i PC-en, den surrer å går, men ingen skjermbilde.

det piper ikke, pleier ikke sette i speakeren, da den bare er plagsom, men sjekket den nå, å det peip ikke.

 

men tror også det kan være min psu, leste de andre trådene der, er vist ikke bare meg som har kjøpt et dumt kort her..:S

Vel, jeg har hatt lignende problemer med min pc også. Det viste seg at hk var defekt. Jeg har også asus maximus formula. Trudde først at det var psu jeg også og sendte min odin 800w i retur 2 ganger. Etter andre gangen kjøpte jeg meg en mist 1000w, men problemene var der fremdelses.

Får du noe opp på displayet som fulgte med hovedkortet?...hvor stopper den?

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
Skal gå greit med det skermkortet, men du får ikke satt det opp i sli..siden maximus støtter crossfire.

Er det noe liv i maskinen i heletatt?

Greit med litt mer info, får du noen pipe lyder, går vifter, hørerdu hdd spinne o.s.v.

 

jeg får liv i PC-en, den surrer å går, men ingen skjermbilde.

det piper ikke, pleier ikke sette i speakeren, da den bare er plagsom, men sjekket den nå, å det peip ikke.

 

men tror også det kan være min psu, leste de andre trådene der, er vist ikke bare meg som har kjøpt et dumt kort her..:S

Vel, jeg har hatt lignende problemer med min pc også. Det viste seg at hk var defekt. Jeg har også asus maximus formula. Trudde først at det var psu jeg også og sendte min odin 800w i retur 2 ganger. Etter andre gangen kjøpte jeg meg en mist 1000w, men problemene var der fremdelses.

Får du noe opp på displayet som fulgte med hovedkortet?...hvor stopper den?

 

 

ja, på skjermen på den lille greia står det "cpu init" å det er alt som kommer opp i det lille displayet

 

å alle lys lyser på hovedkortet, både rød orange å grønn, vet ikke om det er vanlig eller ikke, har aldri sett dette hovedkortet i gang før

 

 

Problemet er løst.

flaut å innrømme, men hadde ikke plugget i den ene 12v 8 pin kontakten på hovedkortet, hadde ikke sett den da den var helt gjemt bak 120 ultimate extreme ribba. å + at den hadde et lokk over seg:P

men takk for all hjelp:D

Endret av Abuser1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...