Gå til innhold

Ny LCD tv! HD


Anbefalte innlegg

Hei driver å vurderer å kjøpe meg LCD tv snart men har ikke no peiling på tv.

 

Tenkte egentlig å kjøpe 40", 42" tommer.

 

Hva er forskjellen på kvaliteten med og uten Fulle HD?

 

Hvor mye må jeg oppi for å få en bra tv.

 

Tv skal brukes til å Xbox360, Tv og film

 

tenkte pris 7-9000kr.

 

Noen tvèr å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja har sett på den før men vet ikke helt hva jeg skal gå etter når jeg ser på det , hva som er bra .

her er en liste over noen brukbare merker sortert på pris

 

https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k

 

som du ser er det mye å velge i... mest interessant er muligens

Panasonic TH-42PV70E plasmaskjerm til 8000(ikke kjøp demomodellen!)

dersom du for det meste glor på tv/film. bruker du dataen mye med skjermen er lcd å foretrekke, feks en med full hd, feks Samsung LE40M86 eller LG 42LF65, lg har nok hakket bedre rykte kvalitetsmessig enn samsung, men samsungen kanskje litt bedre bilde. enda ett lite hakk opp i pris og kvalitet finner du Sony KDL-40D3500AEP eller LG 42LY95.

Lenke til kommentar
men er full hd vits til vanlig bruk?

 

eller er det å anbefale?

 

spiller og ser tv/film er det tv skal brukes til.

 

hvordan er plasma forhold til spilling?

sitter du lengre unna enn feks 3meter er det ikke mulig å se forskjell på full hd og hd ready. men, bruker du pc, feks til foto, sitter du gjerne på under 2m avstand, og da vil full hd være merkbart skarpere enn hd-ready. kan jo tenkes utvalget av full hd spill tiltar i fremtiden,

så med liten avstand vil man se forskjell, men om det betyr noe eller ikke er jo opp til deg...

 

plasma fungerer helt greit til spilling, men du må være litt obs på innbrenningsproblematikken. det slipper du å tenke på med lcd.

på den annen siden skal ikke de nyeste plasmaene være verre enn de gode gamle crt skjermene mht innbrenning.

Lenke til kommentar

innbrenning er fortsatt et problem, men kanskje ikke et stort problem.

det er ingen ting fundamentalt som er endret med plasmateknologien, så områder av skjermen som står på med mer lys enn andre over lang tid vil eldes raskere. sikter man på å ha tv'en lenge, og ser mye på kanaler med svart stripe over/under vil dette nødvendigvis ha en effekt. samme med tv logoer. plasmaprodusentene har klart å løse problemet med midlertidlig innbrenning sånn noenlunde, kjøre med snøsignal etc, men det er altså en irriterende teknologi for brukere som ikke har lyst til å måtte passe på dette hele tiden for å være sikre på at tven faktisk virker tilfredsstillende i hele sin levetid.

men som sagt, det er nok et lite problem. plasmaprodusentene reddes av at folk bytter tv ofte nok til at det ikke vises, og de tar grundige forbehold mot innbrenning i alle manualer.

Lenke til kommentar
der den lg å anbefale? LG 42LF65 eller er det bedre å legge til 1000kr og kjøpe Sony Bravia?

aldri sett de side ved side, men personlig ville jeg nok alltid valgt sony fremfor lg når prisen var såpass lik. sony har

egentlig svært jevn kvalitet på produktene sine, ok sortnivå og fine farger. der de ikke er like gode som billigere konkurrenter er feks antall hdmi og lydkvalitet.

Lenke til kommentar

de er ganske like, men w2000 er en meget gammel modell i lcd verdenen nå, kom i 2006. d3500 kom i fjor, er nok bedre på det aller meste, bla har den støtte for 24p.

regner med den har mer nøyaktige farger og litt bedre sortnivå enn w2000. har selv brukt w2000 mye i jobbsammenheng, og den er god, men lider nok litt mer av etterslep på panoreringer enn andre lcd jeg har sett. for mer rolig filming er den meget bra.

Lenke til kommentar

Men i siste utgave av lyd&bilde var det blandt annet to tv`er som kom veldig godt ut i test. Det var en tatung 42" i full hd samt en QPVision i samme klasse. jeg vurderer selv tatung`en da den ble kåret som best. I den billigste nettbutikken skulle de ha ca 8200,- for tatung og 9990,- for QPVision. Prisen på Full-HD har falt betraktelig det siste året!

 

Kan dette være aktuelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...