Gå til innhold

Yamaha RX-V663 eller Harman/Kardon AVR 247


Anbefalte innlegg

Driver å sikler på begge disse receiverne, skulle gjerne hørt andres meninger om pros/cons på disse.

 

Yamaha RX-V663

 

Harman/Kardon AVR 247

 

Skal brukes sammen med 32" 720p LCD, PS3, Mac mini, Xbox1. Både film, musikk og spilling med andre ord. Er ikke audiofil og generelt veldig grønn på dette området, men har fått tips om disse to til å begynne med, skal kjøpe høyttalere senere.

 

Prisen her til lands ligger på henholdsvis 4300 for HK og 5000 for Yamahaen, men vurderer å kjøpe utenlands da begge selges til halve prisen i USA.

 

Noen som har erfaring med receivere kjøpt utenlands og strøm, må man bruke trafo? Hva koster disse, og hvor kjøper man de?

Endret av arokh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig at jeg får testet Yamahaen snart. På papiret ser den ut som et prisgunstig alternativ til f.eks. Pioneer LX-50 (som går for rundt 9000 kr). Mangler ekte HDMI upscaling, men utstyret bør ta jobben helt greit. Det viktigste er at du får kun en kabel til TV-en.

 

Skal som sagt se om jeg ikke får testet denne og skrive litt her om den da. Håper noen andre kan si noe om H/K'en?

Lenke til kommentar

Nei, den gjør ikke det i følge flere kilder, f.eks. About.com skriver dette:

 

The Yamaha RX-V663 features HDMI pass through of high definition signals up to 1080p. Also, all standard definition Composite and S-Video input signals are deinterlaced from 480i and converted to 480p output and transferred via Component or HDMI monitor outputs.

 

Men det er bra nok for meg uansett, skjermen kan oppskalere signalet fra 480p helt fint når jeg ikke bruker HD-utstyr. Det som er faktor #1 med denne er at den støtter avanserte lydmuligheter over HDMI. Det er ikke en ren HDMI switch som alle billigere 1080p receivere.

 

Her er en stor tråd om RX-V663 på avsforum.

 

Hvor dyrt blir det å bestille fra USA inkl trafo og frakt? Fant du ut av dette?

 

Yamaha har disse på lager i Norge nå...

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Hvor dyrt blir det å bestille fra USA inkl trafo og frakt? Fant du ut av dette?

 

Yamaha har disse på lager i Norge nå...

 

Det ble 1900,- inkl. frakt innen USA. Deretter får jeg noen der til å sende den videre til Norge, koster ca 500. Bestilte denne 1000W step-down trafoen for 400,- inkl. frakt. Totalt 2800,- hvis den går gjennom tollen da, noe jeg regner med den gjør.

 

Til deg over, du hadde rett ang. oppskaleringen, men den får sendt alle kildene til HDMI ihvertfall, det er flott :)

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Allerede spart 2200 da, og for den summen får man jo et brukbart sett med høyttalere også! Tenk at den receiveren koster bare 1700 i USA, mens her til lands ligger den på 5000.

 

Nesten så jeg skulle kjøpt en enda råere modell, men er på budsjett og denne holder visst i lange baner.

 

Den er allerede kommet fram i USA nå, blir utlevert i løpet av dagen. Er jeg heldig så har jeg den i neste uke, klarer ikke å vente ass... Skal kjøpe YBA-10 også, så kan jeg streame musikk over bluetooth (A2DP) med min Macbook og mobiltelefon :)

Endret av arokh
Lenke til kommentar
Ja. Lyden hentes ut og sendes ut til høyttalerne, men bildet sendes rett videre. Upscaling er oppskrytt uansett, de fleste skjermer tar jobben helt fint selv.

 

Riktig det du sier der, oppskalering gir det ikke noe bedre bilde, snarere tvert i mot, hdmi gir jo ingen forstyrrelser og sikrer super bilde og lydkvalitet, men oppskaleringen på en dvd eller reciever er faktisk kun et salgsargument som ikke fungere helt i praksis, alle lcd og plasma tv har selvfølgelig oppskalering, oppskalering gir ikke en oppløsning som tilsvarer 1080i/1080p men fyller ut pikslene ved hjelp av å strekke bildet.

 

Vis du har en god flatskjerm vil du redusere bildekvaliteten dersom du bruker oppskalering verktøy på en reciever eller dvd spiller der man har oppskalering komponenter til 250-1200,-kr enn en TV som man har oppskaleringskomponenter til 4000-5000,- kr dette sier seg selv.

 

Aldri se på oppskalerings verktøy når du velger å gå til innkjøp av en receiver/forsterker, se heller på hvilken jobb den takler i forhold til lyd og hvilken tilkoblinger og inst.verktøy du har.

Lenke til kommentar

YBA-10 så litt kul ut :) utrolig billg i USA for Hi-fi, f.eks. yamaha NS-777 koster ca 1600 kr for et par der, her koster de 4400!

 

westlie: det burde vært sticky det du skriver der, det er så sant så sant. Man burde bry seg mest om lydegenskapene, så lenge bildet kan passere uendret videre. Med mindre du har en utrolig dårlig TV med HD.

Lenke til kommentar
YBA-10 så litt kul ut :) utrolig billg i USA for Hi-fi, f.eks. yamaha NS-777 koster ca 1600 kr for et par der, her koster de 4400!

 

westlie: det burde vært sticky det du skriver der, det er så sant så sant. Man burde bry seg mest om lydegenskapene, så lenge bildet kan passere uendret videre. Med mindre du har en utrolig dårlig TV med HD.

 

Sant sant, med mindre du har en Tv fra Nille, man kjøper ikke en reciever får å se på tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...