Gå til innhold

Integrert vannkjøling: AquaComputer Lian Li PC-G70B


Anbefalte innlegg

vCore.dk kan man bestille Lian-Li PC-G70B med pre-installert WC. Waterblock (AC Cuplex XT di - Double Impact) til 775 kjøper man i tillegg.

 

Så med WB, frakt og det heile ender vi opp på ca. 4000 DKK eller 4300 NOK.

Så kommer toll i tilleg og da blir det ca. 5400 NOK. .

 

Lian-Li G70B kan man kjøpe på Microplex og prisen er 2269 NOK (med porto). De har også diverse andre deler for å sette sammen nøyaktig samme build:

 

PCG70B Lian Li Fulltower, Aluminium, Sort: 1995

4412F2GL Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A) (x 3): 477

MISTEX360 MIST radiator, Extreme, 3x120, u/nipler: 595

APOGEEGTX Swiftech CPU-vannblokk: 695

AC41059 AC "aquastream XT" sirkulasjonspumpe, Standard: 795

AC53101 AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid": 47

AC32031 AC radiatorgrill, for "airplex EVO 360": 225

AC34901 AC brakett,for "aquatube",rustfritt stål: 89

AC34310 AC vanntank, "aquatube", Sort: 445

Diverse (slange, nippel, osv) ca. 300

Frakt 373

 

Summen: 6036 NOK

 

Og det med billigere CPU-vannblokk enn AC Cuplex XT Double Impact.

 

---

 

Så jeg lurte bare på om jeg tar feil eller er det nesten 1000kr billigere å kjøpe ferdig bygd WC-system? Uten å tenke på å skjere i 2k kabinett og alt det ekstra arbeid som vil komme i tillegg...

 

8210_AC-system-LianLiPC-G70-black_1-p.jpg

8210_AC-system-LianLiPC-G70-black_2-p.jpg

8210_AC-system-LianLiPC-G70-black_3-p.jpg

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil egentlig ikke si at jeg er overrasket.

Dette viser bare på nytt at det stygg dyrt i Norge forhold til andre land.

Tror nok også at vcore.dk sparer litt på at de er i et EU land og slipper å betale toll osv på deler fra Aquacomputers som lager delene sine i tyskland.

Lenke til kommentar
Tror nok du kommer til å bli fornøyd.

For min del er ikke færdigbygd et alternativ siden jeg synes hele poenget med vannkjøling nesten er å sette det sammen selv å mekke å herje^^

 

Hehe joda, men når kvalitet er på topp og i tillegg koster billigere er det vanskelig å ikke å slå til :) Hadde aldri klart å få så "clean-look" selv på første forsøk...

 

Og om resultatet blir som forventet, skal nokk prøve å holde meg 100% til AquaComputer.

 

Gleder meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vil egentlig ikke si at jeg er overrasket.

Dette viser bare på nytt at det stygg dyrt i Norge forhold til andre land.

Tror nok også at vcore.dk sparer litt på at de er i et EU land og slipper å betale toll osv på deler fra Aquacomputers som lager delene sine i tyskland.

 

At ting er dyrt i Norge burde vel ikke overraske noen.

 

Men forklaringen er *ikke* at vcore.dk sparer noe som helst på at de er medlem i EU. Norge har stort sett de samme rettighetene og forpliktelsene som et hvilket som helst EU land gjennom EØS avtalen. Det er heller ikke slik at det er toll på nesten noe som importeres inn til Norge, for de aller aller fleste varetyper så ble det slutt på det for flere år siden. Det som henger igjen er stort sett bare klær og matvarer, og særlig klær og matvarer produsert i "den fattige" delen av verden.

 

Vi har derimot merverdiavgift i Norge, som er noe helt annet enn tollavgift, men de har jo en tilsvarende avgift innen EU så her er det egentlig ingen forskjell.

 

Forklaringen er nok heller at det er dyrt i Norge fordi vi er betalingsvillige her :)

 

Og, 200-kroners grensen for å betale merverdiavgift ved import av varer har jo stått stille siden en gang tidlig på 70-tallet. Dersom den hadde fulgt prisutviklingen og inflasjonen forøvrig så burde grensen nå vært over 1000 kroner. Men her har nok lobbyister som representerer handelsnæringen i landet gjort en god jobb med å påvirke politikerne våre til ikke å endre denne grensen.

 

Men om du bestiller fra utlandet så forsøk å få leveransen sendt med noen andre enn posten, et privat transportselskap som UPS eller liknende gjør fortollingen for deg raskt og effektivt og leverer varen på døra i løpet av kort tid. Posten derimot lar gjerne en vare ligge i dager og kanskje uker for tollbehandling, sender deg gjerne brev og ber om ytterligere dokumentasjon av innhold etc, og de tar i tillegg et gebyr for alt dette. Så må du attpåtil hente pakka selv på postkontoret som da gjerne er stengt når du vil hente den.....

Lenke til kommentar

Kvalitet over det heile er i topp klasse. Man har alt for å komme veldig godt i gang.

Pumpen er meget godt plasert og alt av koblinger føles dødssikkert.

Radiatoren har et par små riper på innsiden, ikke noe som syns noe spesielt

 

Men jeg kommer nokk til å erstatte disse 2 med full-metal eller i alle fall med hardtubes:

fix.jpg

 

Har også bestilt 3 filters:

51111.jpg

 

Venter spent på 2ghz DDR3 som skal kommet i løpet av uken, så blir det moro med:

790i Ultra + BFG GX2 + 2gb 2000mhz DDR3.

 

Fortsatt usikker om det blir Asus SIIE 790i Ultra eller Asus P5E64 WS Evolution.

Lenke til kommentar
Pent, bra bilder du tok også. De koblingene du vurderer å bytte bærer litt preg av lettvindt løsning fra Aquacomputer. Tank-Radiator kunne jo vært 1 slange bøyd til en u.

 

Japp, men 1 "dårlig" kobling ødleger ikke så alt for mye. Blir bare gøy å skifte det ut.

Blir sikkert ventiler og litt andre små ting der også.

 

Blir nok gøy å utvidete det heile.

 

Føles i alle fall som et framtidsrettet invistering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...