Gå til innhold

Hvor mye protein pulver?


Anbefalte innlegg

Hei, har akuratt kjøpt meg proteinpulver men har ikke noe og ta det med, fra boksen til flasken, har bare et lite øse karr som rommer opptil 15 milliliter.

 

så hvor mye inneholder en "scoop"?

 

går det greit og fylle opp "sånn ca" 1-2 cm i bånn av en 0,5 liter flaske?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har akuratt kjøpt meg proteinpulver men har ikke noe og ta det med, fra boksen til flasken, har bare et lite øse karr som rommer opptil 15 milliliter.

 

så hvor mye inneholder en "scoop"?

 

går det greit og fylle opp "sånn ca" 1-2 cm i bånn av en 0,5 liter flaske?

 

1-2 cm hørtes lite ut. Det er jo ingen minste eller øvre grense for dette (innen rimelighetens grenser), men jo mer du fyller på, jo mer protein får du. Personlig så tar jeg ca. opp til 4 dl merket på 7 dl shakerne (er vel ca. 4 toppede scoops), men dette varierer om jeg tar vektøkningsshake, protein shake, eller noe annet.

Endret av TehKris
Lenke til kommentar

@ TehKris: Det må da være veldig mye? Har du like stor "scoops" som meg er det jo drøyt 100 gram rent protein. :wow:

 

Skulle tro kroppen får problemer med å nyttegjøre seg alt det spesielt dersom det er whey.

 

Personlig tar jeg to scoops i en shake etter trening og en litt mindre en på kvelden/morgenen etter trening avhengig av hva jeg spiser til middag/kvelds. Det er bedre å fordele det litt utover enn å ta alt i en shake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...