Bardis Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Har en slik Packard Bell bærbar pc. Den har 2x512mb ddr2 ram har jeg klart å finne ut, og at den kan ha maks 2gb minne innstalert. Har lurt på å kjøpe 2gb med ram for å speed'e den opp litt. Kan jeg bruke disse brikkene fra Kingston ? Har ikke klart å finne ut hastigheten på ram hovedkortet støtter, men er sikkert ikke noe mer enn den Kingston-ram'en..og skulle ram'en være raskere blir vel bare hastigheten "satt" ned på den automatisk ? Trenger innspill fra folk som kan dette Endret 7. mai 2008 av Bardis
ventle Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Maskinen din støtter inntil 667 Mhz effektiv minnefrekvens, så de du linker til skal fungere bra... edit - såvidt jeg kan forstå skulle maskinen din ha støttet 4GB ram da dette er vanlig med det brikkesettet du har (Intel 945GM). Jeg ville ha kjøpt 4GB, prøvd om det fungerte og så benyttet angreretten hvis det ikke gikk. Endret 7. mai 2008 av ventle
Bardis Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Skrevet 7. mai 2008 Maskinen din støtter inntil 667 Mhz effektiv minnefrekvens, så de du linker til skal fungere bra... edit - såvidt jeg kan forstå skulle maskinen din ha støttet 4GB ram da dette er vanlig med det brikkesettet du har (Intel 945GM). Jeg ville ha kjøpt 4GB, prøvd om det fungerte og så benyttet angreretten hvis det ikke gikk. Takk for svar Men kan vel ikke benytte angrerett når man må åpne pakken og sette i pcen, da har man vel ikke noe angrerett lenger ?
ventle Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 jo, det har du. Så lenge varen er i vesentlig samme stand så er det lov å åpne pakken og prøve om de fungerer.
Bardis Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Skrevet 7. mai 2008 Mister man all garanti og reklamasjon hvis man setter i disse ram-brikkene selv? Spurte elkjøp kundeservice og dem sa at man gjorde det, men om jeg ville kunne de på elkjøp gjøre jobben for 1500 kr sa hu Er jo helt absurd!
Liddell Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Jeg gjorde det, men fikk likevel nytt hovedkort på garantien just nå De merker det sikkert ikke. Men skal ikke love noe!
ventle Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Du mister på ingen måte garantien ved å skifte minnebrikker selv. Minnebrikkene er gjort lett tilgjengelige med hensikt for at kunden skal kunne skifte dem uten å risikere å skade maskinen, og uten å måtte åpne hele maskinen. Operasjonen tar for øvrig 5 minutter for en nybegynner, for en mer erfaren reparatør går det på under minuttet. Det er tydeligvis bra timesbetaling for å være pc-reparatør på Elkjøp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå