Gå til innhold

Veldig kornete bilde ved bruk av scart


Anbefalte innlegg

Kjøpte denne tv'en like før GTA 4 release, og må si jeg er veldig fornøyd med kvaliteten på bildet (bruker komponent til Xbox 360). Nå har det seg slik at jeg er en stor retro-spill fan, så jeg har koblet til andre gamlere spillkonsoller via scart. Det som overrasket meg veldig var at bildet nå plutselig var mye dårligere enn hva de var på min kjære gamle 20" crt tv. Bildet er mye mer kornete, og ser ikke veldig pent ut i hele tatt. Er det noen innstillinger man må tukle med for å få fikset dette, eller er det bare slik LCD tv'er er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor nærme sitter du? en 32" TV med 1366x768 bildepunkter (piksler) har piksler som er kvadrater på en halv mm i hver retning, det blir en oppløsning på noenogførti dpi. Dette funker fint på et par meters avstand. Men dette er oppløsninga til displayet, og bør være like kornete uansett hvilken kilde.

 

Hvis de gamle spillboksene gir mer kornete bilde enn den nye, skyldes det sannsynligvis at de ikke har like god oppløsning. De har dårligere oppløsning enn skjermen, og TV-en velger å ikke oppskalere eller gjør en dårlig jobb med å oppskalere bildet.

Lenke til kommentar

Kan godt være at jeg sitter for nærme. Nintendo 64 og SNES kan vel ikke skryte av for høy oppløsning, så er vel kanskje en blanding av begge? Kan jeg manuelt prøve og oppskalere bildet, eller er dette noe tv'n gjør automatisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...