Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kymco Vitality - Fjerne CDI


Anbefalte innlegg

Jeg har en Kymco Vitality (50cc - 2 takt) som jeg har kjørt på i ca 2 uker nå. Den går maks opp til 58 i nedoverbakker før den begynner å bremse, på flat vei kjører jeg 50 km/t.

Jeg lurer på om det kan hjelpe å fjerne en såkalt CDI ting for å få den til å gå fortere eller om jeg må gjøre noe annet?

 

Den ikke bli mye kjappere, bare nok til å kjøre like fort som resten av trafikken! :)

 

Hvis det hjelper å fjerne den CDI "tingen", hvor ligger den og hva skal jeg gjøre for å fjerner den? Kan det skje noe gale og hva må jeg være oppmerksom på?

 

Takk for alle svar på forhånd!

 

Edit:

Tror jeg mener turtallsperre i stede for CDI!

Endret av JaffZe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 9 år senere...
  • 1 år senere...

Et seint svar, men til fremtidige som kommer inn og lurer. Det som er for bedre hastighet på min kymco50 som er en 16model. Så er det en forhøyning på variator "pinnen" som gjør at reima ikke går helt ut. Denne tok jeg og dreide bort og nå går scooteren 70kmt og 80 med nedoverbakke. Og klippe en ledning til cdi på denne høres bare ikke bra ut. Ikke vett jeg hvor den er heller. Og bak på potta så ligger det en typ minirør inni utblåset. Om den er sveist fast inni eller om det går an å borre ut og få litt mer effekt er ikke umulig. Husk å være forsiktig med variator dekselet grunnet pakningen som ligger rundt. Og for å få av mutteren som er der en skal finne pinnen så brukte jeg en liten trekker for å få av. Pass på rullene som ligger at alt kommer på plass sånn en tar det av. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...