Gå til innhold

AoC: What goes up goes down....

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082
Skrevet

Så så. Alle har forskjellige meninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pycnopodia; når har du whinet over AoC i lengre tid.. kan du ikke bare se deg slått? NEVN en ordentlig GAMER over 18 som ikke har hardware til å kjøre spill som man ønsker å spille/har bestillt.

Selv er jeg 16 og har HW nok til Crysis.. 'nuf said. Herregud.... Potensielle kunder, som ikke har råd til ordentlig HW.... hvem under 18 har ikke jobb?

Liker du ikke AoC, hold deg unna AoC forumet... Har du ikke HW til AoC; skaff deg en jobb(kunne tjent fett på den tiden du har whinet), og kjøp ny PC.

hahaha :D

Skrevet

Bjohansen, Det er ikke snakk om pengemangel men prioriteringer, og for mange ligger PC-spill og innendørs-sløving veldig langt nede på prioriteringslisten. For andre ligger det øverst, fungerer ikke PC-en er ny PC det første de "trenger" og kjøper. Denne målgruppen er større enn du tror (lite sannsynlig du treffer en eneste slik på et nettforum som dette for entusisaster), og jeg tror Funcom bommer på å treffe denne gruppen.

Skrevet (endret)
hahaha :D

Trøtt + lei = litt dramatikk :whistle:

Bjohansen, Det er ikke snakk om pengemangel men prioriteringer, og for mange ligger PC-spill og innendørs-sløving veldig langt nede på prioriteringslisten. For andre ligger det øverst, fungerer ikke PC-en er ny PC det første de "trenger" og kjøper. Denne målgruppen er større enn du tror (lite sannsynlig du treffer en eneste slik på et nettforum som dette for entusisaster), og jeg tror Funcom bommer på å treffe denne gruppen.

Eh? hvilket århundre er du fra?

Endret av Bjohansen
Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Hva har det med saken å gjøre? Er jo faktisk ganske riktig, og igjen så har man forskjellige meninger. Saklig kan man hvert fall være.

Endret av medlem-105082
Skrevet
Hva har det med saken å gjøre? Er jo faktisk ganske riktig, og igjen så har man forskjellige meninger. Saklig kan man hvert fall være.

Nei altså... Vi lever jo i år 2008, hvor pc deler er sykt billig.. så kan ikke se at HW er problemet..

Skrevet (endret)

Bjohansen, Prioriteringer.. Det kommer annpå hva man har interesse for, noen syntes det blir for nerdete å kjøpe en ny pc for å spille et spill - selv om det ikke akkurat er snakk om store summer.

Endret av Pycnopodia
Skrevet (endret)

For nerdete? ja vel greit, men hvorfor i alle dager er det så farlig å være nerdete? og spesielt den tidsalderen vi lever i dag. Om en er redd for nerder eller redd for å bli en nerd(noe alle egentlig er) så sliter man vil jeg si, er da overhode ikke noe farlige å være nerd. Vi er alle nerder den dag i dag, vi er nerd innenfor hver vår sjanger. Noen er data-nerder, spill-nerder, hifi-nerder, film-nerder osv... Dette er da mitt syn på ordet nerd, jeg liker å se på nerder som et menneske som er glad i det han/hun driver med, og ikke nødvendigvis bare folk som driver med data/spiller.

Blir litt offtopic men det får gå.

Har man ikke maskinvare til å nå minimumskrava til AoC, så er det på tide med en oppgradering, spesielt når hardware er så billig som nå. Pentium 4 3Ghz er en god del år siden var toppen av kaka, samt 1gb ram, det er ingen ting den dag i dag, så det å klage over at man ikke har maskin nok er ikke et godt nok argument i mine øyne for å dømme AoC neden om og hjem. Spillet krever mer enn WoW, men nå må vi huske at wow kom ut i slutten av 2004 i US og februar 2005 her, som nå er 3-4 år siden.

Endret av Nitrius
Skrevet (endret)

Nitrius, Er ikke uenig i noe, sier bare at fordi folk er slik så går Funcom glipp av potensielle kunder der. Ikke bare de med for dårlig PC men og de med god PC som skal spille kun det som venner/kjærester osv. spiller.

Endret av Pycnopodia
Skrevet (endret)
Jeg syntes fortsatt kravene er høye, jeg kan allerede telle flere av mine venner som blir ekskludert. Og når ikke disse begynner å spille AoC finner vi oss kanskje et helt annet spill istedenfor hvor alle blir med. Og jeg tror ikke jeg er den alene.

Det er ikke ment som en klage på spillet, det er bare en av mange features som skal gjøre spillet bra men som jeg heller tro vil "backfire" og hindre en suksess.

Kjenner du flere folk som går under minimum requirements?

Hvor gamle er dere egentlig? Dere kan da umulig ha egen jobb, eller ha noen interesse av spill generellt?

Hvis FunCom går glipp av potensielle kunder her så gjør absolutt alle andre spill som lanseres idag også. Disse HW kravene her er ikke spesiellt unormale nå til dags.

Endret av o(O)phus
Skrevet
Bjohansen, Prioriteringer.. Det kommer annpå hva man har interesse for, noen syntes det blir for nerdete å kjøpe en ny pc for å spille et spill - selv om det ikke akkurat er snakk om store summer.

om man syntes det er nerdete å kjøpe deler til maskinen din da er man ikke i målgruppen uansett. ærlig talt, om man føler seg som en nerd om man kjøper et skjermkort er man nok ikke den som sitter sene kvelder og spiller online spill. Så den målgruppen du snakker om er folk som ikke ville kjøpt et mmo uansett.

Skrevet (endret)

Pycnopodia: Skal spillprodusenter holde tilbake på grafikken bare på grunn av det finnes mennesker som ikke gidder å bruke 5-7000 skarve kroner på en pc som er up-to-date?

Edit: Det er litt vittig å tenke på at du sier det er nerdete å kjøpe pc-deler etter at man har kikket litt i profilen din. 5 pceer...

Endret av Arveen
Skrevet

Hvis spillprodusenter ikke prøver å flytte grensene vil det ikke være noen vits å kjøpe ny maskin. Skulle man tenkt sånn kunne vi vel fortsatt ha sittet med en gammel Commodore (eller noe i den duren) alle mann.

Verden går fremover, utviklingen fortsetter.

Skrevet

o(O)phus, Det er som sagt ikke pris eller penger det går på, men prioriteringer. En sydentur f.eks. koster helt ned i 2-3000kr, flere tar seg heller en tur til syden enn å sitte inne og sløve. Jeg hadde sikkert kjøpt PC men det er ikke alle andre som gjør det. Spesielt jentene har forbehold eller reservasjone mot å kjøpe egentlig alt av PC-ting.

Christeven, Det stemmer, da er man ikke i målgruppen for denne blir snevret inn av kravene.

Skrevet

Nå må du snart komme med noe nytt Pycnopodia. Syns det blir mye repetering her.

Liker man MMO spill så prioriterer man PC, basta.

Liker man sydenturer så prioriterer man dette.

Har man gjort ting riktig her i livet så har man råd til begge. Enkelt og greit.

Skrevet (endret)

Å ha råd til noe er ikke det samme som å prioritere noe. Alle har råd til en bra AoC-PC, det koster jo ingenting, men likevel er det ikke alle som kjøper det.

Det blir veldig tåpelig, men, jeg har softguns til over 30,000 kroner og jeg har playstation 3 - Xbox 360 har jeg ikke. Tror du det er fordi jeg ikke har råd til å kjøpe Xbox, eller fordi jeg har valgt å prioritere noe annet? Hvis du er usikker så hadde jeg kjøpt meg noen nattkikkerter f.eks. lenge før jeg hadde kjøpt Xbox.

Og slik er det ganske mange som har det med PC også, de er interessert nok til å kjøpe seg spillet men gidder ikke å bruke mer penger enn det ettersom de ikke bruker PCen så mye.

Endret av Pycnopodia
Skrevet

Du kommer med de samme argumentene hele tiden, du snakker om at personene i den målgruppen ikke vil sløve ned foran maskinen og prioriterer andre ting, de syntes det er nerdete med pc. Hvordan vil de føle seg når de går til butikken for å kjøpe et mmo da?

Sorry, men de du snakker om er ikke i målgruppen til hverken aoc, wow, lotro osv.. Aoc krever endel på max, med man kan fint spille det på lavere settings med ganske mye eldre maskiner. Det ser heller ikke så ille ut på lavere settings. Så om man ikke har en pc som kan kjøre aoc på lav/medium setting har den veldig mange år bak seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...