Gå til innhold

Vurderer ny bærbar til spilling + normalt bruk. Medium budsjett.


Anbefalte innlegg

Ja jeg vurderer å kjøpe en ny bærbar etterhvert, men etter litt leting har jeg ikke funnet noe som "oppfyller" ønskene mine, kanskje noen her har noen tips? Jeg sliter med å finne pcr som er "bra" nok, men som samtidig ikke koster 20tusen eller veier 4 kg..^^

 

Ønsker

Vekt: maks 3 kg

Minne: min 2 gb, helst 4.

Harddisk: min 150 gb, helst 200+

Skjerm: min 15". Kobler til stor fin skjerm når jeg er hjemme så oppløsning osv. er ikke det viktigste.

Skjermkort: bra nok til spilling av spill som WoW

Prosessor: uhm..en rask og flink en:D

Pris: helst ikke for mye over 10 000, men litt usikker på hvordan prisnivået er med de spesifikasjonene jeg ønsker.

 

Bruk: Spill, studier, surfing, foto.

 

(Fra før har jeg en Acer Ferrari 4000 som jeg er fornøyd med, men den er 2 1/2 år gammel nå så jeg føler at den er litt gammel og treig..hehe + at den spiser støv >< (har måttet skifte heatgrillen, pga støv ifølge Acer-mannen))

 

Blir glad for alle innspill:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta deg en titt i prisguiden (...)

 

Har tittet litt der, fant ikke umiddelbart noen perfekte noen.. :)

 

Skal du bruke den på skolen?

 

Uansett er Dell XPS m1530 verdt å ta en titt på.

 

Nei jeg pleier ikke å ha den med. Men den jeg har nå veier 2,8 og jeg vil helst ikke ha en som er veldig mye tyngre for jeg vil kunne ha den med meg rundtomkring hvis jeg skulle føle for det, uten å bære meg ihjel.

 

Den Dell så ganske fin ut, men hvorfor står det så mye forskjellig under spesifikasjonene? Kan man velge? Edit: Jeg fant ut av det, men da lurer jeg på hvordan jeg finner ut vekten når jeg har valgt spesifikasjoner.. >< Det står "Vekt: fra 2,62 kg" <- kan den bli mye tyngre en dette da eller? Hva vil gjøre den tyngre isåfall?

Endret av Elenion
Lenke til kommentar

Ah ok, så selv om jeg velger feks 200gb harddisk så vil den veie 2,6? Var redd hd kanskje kunne ha noe å si på vekten..hm. Jeg har ikke behov for noe ekstra batterikapasitet, pleier å bruke strøm:) Noen som har erfaringer med denne pcn? Andre anbefalinger? :)

Endret av Elenion
Lenke til kommentar
Ah ok, så selv om jeg velger feks 200gb harddisk så vil den veie 2,6? Var redd hd kanskje kunne ha noe å si på vekten..hm. Jeg har ikke behov for noe ekstra batterikapasitet, pleier å bruke strøm:) Noen som har erfaringer med denne pcn? Andre anbefalinger? :)

 

Jeg fikk min 1530 igår og er så langt meget fornøyd. Ville vært greit hvis man kunne valgt XP istedet for Vista, men regner med at jeg vil bli vant til Vista etterhvert.

Helt klart den beste laptopen jeg har hatt (har tidligere hatt en fujitsu siemens m1437g og en acer travelmate 8210). Den er tynn og føles solid ut. Tastaturet er skikkelig bra. Likte godt tastaturet til fujitsuen, men dette er faktisk enda bedre.

Hvis du har litt is i magen og venter på en ny kupongkode kan du få mellom 10% og 15% rabatt på den.

Sjekk kupongkode og prissammenligning for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...