Gå til innhold

Overscan på Samsung M87 fra PC


Anbefalte innlegg

Har tidligere koblet PC til TV via VGA kabel, men etter tips om at signalet ville bli mye bedre ved bruk av DVI kabel har jeg nå forsøkt det. Problemet er at da passet liksom ikke skjermen lengre... Kjører forresten 1920x1080. Signalet fra PC-en ble litt større enn TV skjermen slik at jeg ikke så alle ikonene på skjermen. Etter hva jeg har funnet ut heter det overscan. Problemet lar seg lett ordne via nvidia's kontrollpanel, men da blir bildet skalert ned slik at det ikke blir full HD. Hvorfor er det sånn? Og hvorfor bare med DVI kabel (via en HDMI overgang), og ikke sånn med VGA kabel (med DVI til VGA overgang)?

 

Noen som har tips, eller trengs mer info?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Set skjermstørrelse til "justscan" der du velger aspect ratio (står sikkert på 16:9 (widescreen) nå.)

 

I menyen på TV'n? Kan ikke huske å ha sett det alternativet :ermm:

Alterneativet er kanskje bare aktivt i HDMI? Må sjekkes ut i kveld.

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Set skjermstørrelse til "justscan" der du velger aspect ratio (står sikkert på 16:9 (widescreen) nå.)

 

I menyen på TV'n? Kan ikke huske å ha sett det alternativet :ermm:

Alterneativet er kanskje bare aktivt i HDMI? Må sjekkes ut i kveld.

 

 

Funka veldig fint, men nå har jeg et nytt problem. Har byttet skjermkort (til Club3D HD3850 OC), og nå blir det ikke noe signal på TV'n i det hele tatt med DVI kabelen med HDMI overgang i TV-enden.

 

Når jeg setter i en DVI til HDMI overgang i PC-en og bruker HDMI kabel blir det bilde, men på justscan fyller ikke bildet hele TV'n. Hva skjer? 16:9 innstillingen på TV'n gir tilnærmet fullt bilde, men jeg innbiller meg at det ikke er like skarpt. Vil jo gjerne ha 1:1 pixel mapping

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...