Gå til innhold

Ny generel pc, 3-4k

Gjest Slettet-Lr2aQT

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet (endret)

#1 oppsett

Som dere ser så ligger den på ca 3k, jeg bor i vestfold så frakt kommer jo i tillegg.

Krav:

Må kunne dra 1.6.

Ha minst 500w PSU.

AMD, Intel samme f***.

2 gig med ram.

Endret av Slettet-Lr2aQT
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke noe skjermkort på lista di. Om du tenker på å kjøpe hovedkort med innebygd grafikk, ikke gå for 690V. Det er ATI X1200 chip i det, som er veldig svak. Gå heller for ett med 780G chipset som har ATI 3200 chip isåfall. Det kan klare å kjøre cs1.6 rimelig glatt, og på det har du faktisk mulighet til å overklokke den innebygde grafikkkontrolleren.

https://prisguiden.no/product.php?productId=91028

Test av kortet: her

Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet

Jeg har 3 kabinetter her i hus og får ett til snart så trenger ikke det, vis det er noen deler dere ikke er enige med meg om kan dere jo sette opp en handleliste hvor alle delene kan bestilles ifra EN butikk.

Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet

Anyone?

Skrevet (endret)

OCZ TECH StealthXStream 600W PSU / Silent 120 mm fan / 83% Efficiency (OCZ600SXS-EU) 495,

ASUS M3A78-EH AMD 780G, Socket AM2, ATX (M3A78-EH) 592,-

SEAGATE Barracuda 7200.11 1TB SATA2 32MB 7200RPM (ST31000340AS) 1 369,-

GEIL 2GB (2x1GB) PC6400 DDR2 800Mhz BGA Brushed Aluminum Heat Spreader Retail (GX22GB6400DC) 331,-

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte (ADO4400DOBOX) 409,

Totalt (inkl. mva): 3 321,-

(fra amentio)

Hovedkortet er ett AM2+ hovedkort som gjør det kapabelt til fremtidig oppgradering av Phenom prosessor om det skulle være aktuelt. Samme brikkesett på hovedkortet som i testen jeg linket til i forrige post. Rå harddisk, har en sånn selv, og må si meg meget fornøyd. Stille, kald, og meget meget kjapp.

Endret av lperik
Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet

Som sagt handleliste er det jeg vil ha ikke en haug med deler jeg selv må legge inn i handleliste for da å finne ut at alt ikke kan kjøpes ifra en butikk.

Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet

Denne da?

Ser at "Amentio" er billigst på det meste og de har størst utvalg så velger å kjøpe derifra når jeg skal bestille.

Vis noen har noen innspill på den handlelisten så kom med de ^^

Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet

Intel cpu faktisk :p noen som mener denne funker bra nok? Har tenkt å kjøre Vista.

Jeg skal jo bare se på film, surfe og spille cs 1.6.

HDD og kabinetter har jeg liggende.

Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet

Endra litt i hoved posten, vet ikke om amd eller intel er best.

Skrevet

intel er helt klart best. men styr unna celeron cpu, du vil bare angre på den etterpå. definitivt.

sats på intel e2180 som cpu hvis du er keen på intel. den kan du klokke til masse masse.

Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet

Jeg er ikke "keen" på noe spessielt, vil ha en ekstra pc som funker bra og ikke skal overklokkes.

Skrevet

Om du leser på denne reviewen ser du att ett oppsett nesten likt jeg satte opp til deg igår er kraftig nok til å spille wow og CSS, så det bør nok være mer enn nok kraft å spille cs 1.6 på det :) (baren du skal se etter er 780G X2 Xfire)

Skrevet

hvis du klarer å finne noe i dagens greie som ikke klarer cs greit så skal du nesten få betaling av meg. jeg sitter på en bærbar til 3000 kroner med integrert skjermkort og verdens dårligste specs foruten om, som kjører cs 1.6 helt kanon uten problemer.

hvis du sier du skal ha en pc til word kan du kjøre cs 1.6

css blir litt vanskeligere, men sikkert ikke mer enn 1000 kroner opp for å kjøre 100% fint.

uansett hva du kjøper vil du ikke ha problemer med cs 1.6

da er det dine feil, og ikke hardware. med mindre det er noe galt med det (fabrikkfeil)

Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet

Men vis noen kan sette sammen en veldig billig pc da :) Vil ikke bruke mer penger enn jeg trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...