Gå til innhold

kamera til under 2000,- med best bildekvalitet og mest mulig optisk zoom


Anbefalte innlegg

Er ute etter nytt digitalkamera. Det viktigste av alt, er at det skal være lett å ta gode bilder, dvs. god bildekvalitet. Jeg ønsker også helst mer enn 3x optisk zoom og at det er mulighet for noe manuell innstilling. Jeg liker å ha muligheten til å ta bilder om kveld/natt uten blits - Lang lukkertid.

 

Lurer også på om noen kan forklare meg hva bulb-eksponering er og hva manuell eksponering er. (Jeg ville jo tro dette var det samme...)

 

Er ansiktsgjenkjenning et "must"? Og det samme med bildestabilisator?

 

Håper noen kan komme med gode tips. Er det Canon som er retningen å gå? Eller Samsung S85? Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et kamera som en av Canon sine Powershot modeller bør være et brukbart utgangspunkt. F.eks. Powershot A590 IS

 

Med manuell eksponering, så stiller du inn en lukkertid og blender. Dette bruker kameraet til å ta bildet; treffer du riktig, så blir bildet riktig eksponert, hvis ikke - så blir det for lyst eller mørkt. Bulb er en spesiell innstilling av lukkertiden: Lukkeren er åpen så lenge utløseren holdes nede. Er mest nyttig når lukkertiden er på flere sekunder.

 

edit: Bildestabilisering er absolutt nyttig. Ansikts-gjenkjenning er kun nice-to-have, særlig på fest når du låner bort kamera til de små-brisne vennene dine.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...