Gå til innhold

Veldig bra headset til musikk produserer? (Kan funke til gaming og)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lyst på et nytt headset. Dette er kvalifikasjonene(elelr hva det heter:P)

1. Må være bra lyd, fordi jeg produserer musikk, så trenger BRA lyd!

2. Må tåle litt, jeg har hatt liksom 10 headsett i året (er slike 100 kroners :p)

3. Må være litt komfertabelt og bruke over lang tid :)

 

Noen som har et forslag? Det viktigste er bra lyd da :) Med bass og helst :S...

(Btw, er det noen bra med innebygget lydkort?)

BTW, Er fint om det passer til gaming og :)

MVH Kim!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurt om du sier litt om hva slags budsjett du har å arbeide med.

 

Med andre ord, er dette noe du tjener (mye) penger på, eller er det et seriøst hobbyprosjekt? Det finnes gode headsett i klassen opp mot 800kroner, men skikkelig profesjonelle studioheadsett koster 10-20ganger mer. Om de er VERDT 10-20 ganger mer kommer ann på om du driver med dette proesjonellt eller ihvertfall satser såpass hardt på det.

 

Det sagt, så tviler jeg på et et av de "billigere" headsettene virkelig vil gjøre stor forskjell på hva musikk du klarer å produsere, men om du har penger å bruke på det så finnes det mye å bruke penger på, om du skjønner hva jeg mener :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hva med Beyerdynamic DT770 PRO? Jeg vet dessverre ikke hvordan disse er til musikk produksjon, men det kan sikkert noen andre svare på :) Hvis du kjøper fra ebay.com så kan du sikkert få kjøpt de for ca 950kr inkludert frakt. Bare husk at du må betale 25% MVA hvis de blir stoppet i tollen, men det kan være at de ikke blir det.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
1. Må være bra lyd, fordi jeg produserer musikk, så trenger BRA lyd!

2. Må tåle litt, jeg har hatt liksom 10 headsett i året (er slike 100 kroners tongue.gif)

Du produserer musikk med hodetelefoner til 100kr?? :p

 

Har hørt mye bra om DT770 Pro, og har selv vurdert å kjøpe disse. Men hadde vært fint med noen flere alternativer. :)

Har hatt et par Sony "proffesjonelle" hodetelefoner i 5, 6 år nå og har vært meget fornøyd med dem. Men nå har de begynt å gå i oppløsning, bokstavelig talt!

 

Edit: Skrivefeil...

Endret av severin20
Lenke til kommentar

Jeg har et sett med Sony-hodetelefoner, men det er dessverre en utgått modell.

De kjøpte jeg på et Sony-center for 1800 kroner.

Det var DISSE.

Du kan muligens oppdrive de hvis du ringer rundt til forskjellige Sony-center butikker.

 

Men de fra Beyerdynamic er nok også gode, det viktigste er at de omslutter øret når du skal bruke de i mange timer.

 

Selv bruker jeg mine Sony til både spilling og musikk med det innebygde HD-audio lydkortet i hovedkortet. Modellene fra Sony har veldig nøytral lyd i motsetning til Grado sine som har ekstra bass, men også sitter inntil øret, ikke rundt.

Sennheiser har også farget lyd, og er ikke å anbefale.

Lenke til kommentar

Har selv Beyerdynamic DT 770 Pro, 80 ohm, og de fungerer som en drøm til PC. Driver selv med litt multimedia, og kunne ikke tenke meg noen andre headset til dette. Utmerket til musikk, film og spill.

 

Pluss for svært behagelig utforming og myke puter, sitter som et skudd og kan fint brukes mange timer i strekk.

 

:wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...